ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری ـ کشور ما ایران یکی از حادثه‌خیز ترین کشورهای دنیاست، تجربه نشان داده، هنگامی که اتفاق یا حادثه‌ای غیرمترقبه در نقطه‌ای از کشور رخ می‌دهد، به دلیل عدم رسیدن به موقع کمک‌های پزشکی و بهداشتی تلفات پس از حادثه به مراتب بیشتر از تلفات هنگام وقوع حادثه است.

با این اوصاف ضرورت عملیاتی شدن پزشکی از راه دور به دلیل حادثه‌خیز بودن کشور و احتمال زیاد قطع ارتباط در مواقع متعدد کاربردی کردن این طرح را الزامی می‌کند.

در این راستا پزشکی از راه دور با استفاده از فناوری فضایی از سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شهر؛ سامان جلالیان در جمع خبرنگاران در حاشیه سمینار کاربردهای فناوری فضایی در پزشکی از راه دور با بیان این مطلب گفت: ما اکنون می‌توانیم با استفاده از ماهواره‌های استیجاری پزشکی از راه دور را انجام دهیم اما با پرتاب ماهواره مخابراتی داخلی کشور نظیر ماهواره مصباح این کار قابل اجرا خواهد شد.

وی در مورد وضعیت کنونی پزشکی از راه دور با استفاده از فناوری فضایی ادامه داد: اکنون آفلاین (آزمایشی) از طریق ماهواره مصباح در حال انجام است.

مدیر تولید و آرشیو سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه کاربرد پزشکی از راه دور سبب ارتباطات پرسرعت در داخل کشور می‌شود، افزود: پزشکی از راه دور برای نقاط دورافتاده که ارتباط قطع شده و یا حادثه دیده، مطرح می‌شود.

جلایریان تاکید کرد: در این نقاط ایستگاه‌های فرستنده و گیرنده ماهواره‌ای می‌توانند ارتباط را برقرار کنند.

وی ادامه داد: در مواقع اضطراری در این نقاط که امکان ارسال پزشک وجود ندارد با آموزش افراد بومی و ارتباطات ماهواره‌ای، اطلاعات از فضای حادثه و بیماری‌هایی که در محل حادثه است، دریافت می‌شود.

جلایریان گفت: بدین ترتیب این اطلاعات به گروه پزشکی که چند صد کیلومتر دورتر از نواحی حادثه‌دیده هستند ارسال شده و از نظر پزشکان برای نواحی حادثه‌دیده استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: سمینار پزشکی از راه دور با استفاده از فناوری فضایی سال گذشته در سازمان ملل پایه‌ریزی شد و هدف آن آشنایی سازمان‌های مرتبط در زمینه پزشکی از راه دور بود تا از پشتیبانی سازمان ملل در فعالیات‌هایشان بهره‌مند کنند.

وی تصریح کرد: قبل از این فرصت‌هایی در وزارت بهداشت برای سلامتی از راه دور از نظر کاربردی فراهم شده اما صرفاً کاربرد، کاری از پیش نبرده و بسترسازی آن نیز مهم است که سازمان فضایی آن را انجام می‌دهد.

  • ۸۴/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">