ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پول الکترونیکی مهمترین اقدام برای توسعه

| شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فنی دبیر خانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی پی‌گیری و رفع مشکلات اجرایی شدن پول الکترونیکی و امضای الکترونیکی را از مهم‌ترین اقدام برای توسعه‌ی IT در سال جدید برشمرد.
مهندس«خسرو سلجوقی» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تامین زیرساخت لازم توسط بخش خصوصی را از دیگر موارد مهم در توسعه‌ی IT در سال جدید برشمرد و افزود: در حال حاضر دولت زیرساخت مورد نیاز را در این حوزه پوشش می‌دهد که بهتر است با حمایت از بخش خصوصی، خود این بخش در این حوزه وارد شود.
وی ایجاد قوانین، مقررات و فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز برای بخش خصوصی را از مهم ترین موارد مورد توجه در این زمینه برشمرد و اظهار داشت‌: بخش دیگری از این حمایت با تامین بخشی از اعتبارات می‌تواند صورت گیرد و دولت نیز در این زمینه با پرداخت یارانه بخش خصوصی را حمایت کند، که البته به اعتقاد من بخش خصوصی کشورمان نیز می‌تواند اعتبارات مورد نیاز خود را در این زمینه تامین کند.
معاون فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی مشکل اصلی را در این زمینه، قوانین و مقررات دانست و اظهار داشت: این کار در کشورهای دیگر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، بنابراین مهم‌ترین کار این باید باشد که فضایی را فراهم کنیم تا بخش خصوصی منابع مالی سرمایه‌گذاری خود را با اطمینان بیشتری در این حوزه وارد کند.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر اطمینان و امنیت ذهنی برای بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم نشود، این بخش نمی‌تواند با آرامش و اطمینان خاطر سرمایه‌ی خود را در این حوزه وارد کند و از طرف دیگر، باید به این موضوع نیز توجه داشت که رقابت بخش خصوصی و دولتی خود در این زمینه مشکل‌ساز خواهد بود و از سویی چون ابزار قدرت در دست دولت است، بنابراین این رقابت معنادار نخواهد بود‌.
سلجوقی فراهم کردن رقابت برابر بخش خصوصی و دولتی را یکی دیگر از موارد مهم و قابل توجه در سال جدید ذکر کرد.
وی در ادامه با بیان این که در سال 85 باید بر روی دو بخش در کشور سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود، ابراز داشت: بحث هویت مکانی یکی از این مباحث مهم است؛ چون در کشوری هستیم که با بلایای طبیعی زیادی مواجهیم و از طرفی بخش عمده‌ای از اختلافات و دعاوی حقوقی ما در نظام دادگاهی به املاک و درحقیقت بخش مالکیت مربوط است.
معاون فنی دبیر خانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی بحث هویت زمین را که اشتغال و امنیت ایجاد کرده است، بسیار مهم و ضروری دانست.
وی بحث هویت فردی را از دیگر بخش‌هایی دانست که باید در سال جدید به آن توجه بیشتری داشت.
سلجوقی افزود: البته مقدمات کارشناسی بیشتری بر روی این موضوع انجام شده و باید بتوانیم در سال 85 از کارها و فعالیت‌هایی که انجام شده به خوبی استفاده کنیم. این کار بسیار خوب است؛ چون سازمان ثبت و احوال کارهای خوبی را در مورد هویت افراد انجام داده، ولی موضوع مهم در این میان به اشتراک‌گذاری این اطلاعات است که متاسفانه در این زمینه قدم مهمی‌ را برنداشته‌ایم.
معاون فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع‌رسانی معتقد است که در فضای مجازی می‌توانیم منافعمان را به اشتراک بگذاریم و برای این کار به اشتراک‌گذاری اطلاعات کار بسیار مهمی‌ است که باید به آن توجه شود و در این میان میزان بهره‌برداری از اطلاعات که باید توسط دیگر بخش‌ها انجام شود،‌ از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.
وی موضوع توسعه‌ی خط و زبان فارسی را در محیط رایانه‌یی، از دیگر موارد مهم برای توسعه‌ی فناوری اطلاعات در کشور‌ برشمرد و افزود: باید بتوانیم ظرفیت تبادل اطلاعات را در سال جدید از طریق خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌یی افزایش دهیم.
او بحث ساماندهی عامل ملی لینوکس را موضوع قابل توجهی دانست که اگر بتوانیم سامانه‌ی عامل لینوکس را اجرایی‌تر کنیم، جزو یکی از موفقیت‌های سال 85 خواهد بود.
معاون فنی دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع‌رسانی در پایان تعیین متولی فناوری اطلاعات در کشور را از دیگر مباحث مهم برای توسعه‌ی فناوری اطلاعات در کشور برشمرد.

  • ۸۵/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">