ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پیوست فرهنگی موبایل همچنان بلاتکلیف است

| دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه‌ی توضیحاتی درباره پیوست فرهنگی پرداخت و گفت: پیوست فرهنگی از دغدغه‌های جدی دولت در وزارت ارتباطات است؛ به همین دلیل برای بخش‌های مختلف پیوست‌های متنوعی چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ امنیتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص خدمات نسل‌های سه و چهار تلفن همراه نیز در گذشته پیوستی تهیه شده بود و این موضوع توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد تایید قرار گرفته و از زمانی که قرار به واگذاری مجوز ارائه‌ی خدمات نسل سه به رایتل بود، این موارد مورد توجه قرار داشت، از ابتدای دولت جدید هم ما با یک گروه فرهنگی که معمولا در خصوص طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پروژه‌هایی را اجرایی کرده، قرار‌داد بستیم تا در این زمینه کار کند و در نهایت تلاش خوبی نیز صورت گرفت و پیوستی آماده شد که ما آن را برای دبیرخانه شورای عالی مجازی ارسال کردیم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: موضوع پیوست فرهنگی نیز در دستور کار شورا قرار گرفته تا در جلسات آتی شورا به بحث گذاشته شود. بدین ترتیب عملا آنچه مربوط به وزارت ارتباطات بود حتی یک گام جلوتر از آنچه پیش‌بینی شده اجرایی شده و اکنون پیش‌نویس‌های مختلفی آماده شده و در دستور کار است.

وی در پاسخ به این سوال که پیوست تدوین شده از سوی وزارت ارتباطات به عنوان پیوست پیشنهادی در جلسات شورای عالی بررسی می‌شود یا آنچه در مرکز ملی فضای مجازی تدوین شده است؟ اظهار کرد: ممکن است در نهایت پیوست نهایی تلفیقی از پیشنهادهای وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی باشد. اما در نهایت امیدواریم که این طرح در جلسات اول و دوم شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

به گزارش ایسنا واعظی در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز گفت : در حال حاضر تمام آنچه درباره اپراتورها به عنوان قانون پیش‌بینی کرده بودیم به واسطه آنها انجام می‌شود و آنها قبل از دریافت مجوز‌های ورود به نسل‌های بالاتر موظف شده‌اند تمام مسائل فرهنگی و امنیتی را رعایت کنند، برهمین اساس طی سال گذشته به عنوان مثال اجرای طرح‌هایی مانند سیم‌کارت کودک و نوجوان در دستور کار قرار گرفت و اپراتورها ملزم به استفاده آنها شدند تا خانواده‌ها بتوانند استفاده کودکانشان از تلفن همراه را کنترل و مدیریت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">