ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چاره اندیشی برای چالشی به نام امنیت

| يكشنبه, ۴ اسفند ۱۳۸۷، ۰۸:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

شرکت های Sun Microsystems و Panda Security در زمینه تأمین امنیت مؤثر در سازمان ها و شرکت های بزرگ با یکدیگر همکاری می کنند.

بنا به گزارش پایگاه خبری Computerworld، این همکاری در راستای تولید سخت افزارهای امنیت شبکه با عنوان Panda GateDefender Performa ست که حفاظت از اطلاعات حساس و استراتژیک شرکت ها، ‌ادارات و سازمان های بزرگ را بر عهده خواهند داشت.

علاوه بر این، کلیه انواع تهدیدهای اینترنتی و کدهای مخرب، هرزنامه ها،‌ دسترسی کارکنان به محتویات نامناسب و غیرمجاز، صفحات اینترنتی ناشایست، برنامه های چت و در مجموع هر نوع داده یا اطلاعات مخل فعالیت های سازمانی، توسط این سخت افزارهای پیشرفته تحت کنترل و مدیریت کامل خواهد بود.

Panda GateDefender Performa، با استقرار در درگاه اصلی شبکه (Internet Gateway)، هر نوع داده مخرب یا مشکوک را قبل از رسیدن به لایه های بالاتر شبکه و آغاز فعالیت های بدخواهانه، مسدود می کند و گزارش های کاربردی مفصلی را به مدیر شبکه ارائه می دهد.

کارشناسان امنیتی بر این عقیده اند که با توجه به ماهیت کدها و حملات مخرب جدید، لزوم اتخاذ سیاست ها و ملزومات حفاظتی در نقطه اصلی اتصال سازمان ها به اینترنت کاملاً ضروری ست زیرا این درگاه به عنوان نخستین نقطه ورود کدهای مخرب و جاسوس افزارها به درون این مراکز حساس محسوب می شود.

سان و پاندا که به ترتیب سخت افزارها و نرم افزارهای یکپارچه موجود در این ابزار مدرن امنیتی را بر عهده داشته اند، نخستین سری از این محصولات را در اختیار سازمان ها و مراکزی معتبری چون پلیس مالزی، مخابرات ملی اسپانیا (Telephonica`) و نیز برخی از مهمترین مراکز دانشگاهی جهان قرار داده است.

کاهش ترافیک و روانی عملیات ها در شبکه، صرفه جویی در منابع سازمانی، ‌افزایش بازده عملیاتی کارکنان و حذف کامل احتمال اختلال در فرایندهای سازمانی از مهمترین مزایای استفاده از سخت افزارهای امنیتی در شبکه های محلی و شبکه های گسترده سازمانی محسوب می شود.

منابع خارجی خبر: http://www.idg.es/computerworld/articulo.asp?id=185757

http://www.e-channelnews.com/ec_storydetail.php?ref=417272
منبع داخلی خبر: Panda Security Press Room

ویرایش خبر: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۷/۱۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">