ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چالش تاکسی‌‌یاب‌های اینترنتی در بندرعباس

| سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس بابیان اینکه در حال حاضر ۳ شرکت تاکسی اینترنتی در این شهر فعال است، گفت: دیگر شرکت‌های اینترنتی که در این زمینه در حال عضوگیری و فعالیت هستند، غیرقانونی بوده و حق پیگیری قانونی برای سازمان تاکسیرانی با آن‌ها محفوظ است.

حسین اخلاقی در گفت‌وگو با ایسنا،  بابیان اینکه باید از ظرفیت تکنولوژی و فناوری‌های روز در صنعت تاکسیرانی بهره ببریم، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسب به این حوزه ورود کنیم زیرا نباید از این ظرفیت سو استفاده‌شده و باعث لطمه به فعالین این حوزه شویم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فضای اینترنتی و نرم‌افزارهای تلفن همراه در بخش سرویس‌دهی تاکسی نیز هم فرصت است هم تهدید، اظهار کرد: اگر با برنامه‌ریزی و کار اصولی پیش برویم به‌طور حتم به‌عنوان فرصت مورد ملاک قرار می‌گیرد اما اگر بدون هیچ برنامه‌ای وارد آن شویم با تهدیدهای زیادی مواجه می‌شویم.

اخلاقی بابیان اینکه منعی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید ساختاری نظام‌مند تعریف و بر اساس آن شرکت‌های داوطلب نیز اقدام و در مسیر و روال قانونی مجوزات لازم را کسب و سپس فعالیت کنند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تاکسیرانی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ شرکت تاکسی اینترنتی در شهر بندرعباس فعال است، اضافه کرد: این شرکت‌ها با نام‌های "سی تپ"، "تاچ سی" و "هرمز ران" موفق به اخذ مجوزهای لازم از سازمان تاکسیرانی شهر بندرعباس شده‌اند.

وی بابیان اینکه دیگر شرکت‌های اینترنتی که در این زمینه در حال عضوگیری و فعالیت هستند، غیرقانونی بوده و حق پیگیری قانونی برای سازمان تاکسیرانی با آن‌ها محفوظ است، اضافه کرد: هرگونه سوءاستفاده احتمالی و یا استفاده از رانندگان غیرمجاز و فاقد صلاحیت در شرکت‌های تاکسی اینترنتی غیرمجاز بر عهده همان شرکت‌ها و یا افراد است.

اخلاقی با اشاره به اینکه کلیه رانندگان مورداستفاده در شرکت‌های تاکسی اینترنتی مجاز با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی احراز صلاحیت در سازمان تاکسیرانی مجوز فعالیت یافته‌اند، عنوان کرد: این در حالی است که شرکت‌های تاکسی اینترنتی غیرمجاز اساساً اقدامی در این زمینه نداشته و مراحل قانونی در این زمینه را نیز طی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان نیز همین مکانیزم برای احراز هویت رانندگان به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمال استفاده‌شده و ما از شرکت‌های تاکسی اینترنتی مجاز در شهر بندرعباس نیز خواسته‌ایم که بخشی از نیازهای خود را از تاکسی‌های موجود در این شهر تأمین کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس به شرکت‌های تاکسی اینترنتی تأکید کرده‌ایم که از رانندگان تاکسیرانی و مسافربران شخصی دارای مجوز سازمان تاکسیرانی استفاده شود، افزود: از شرکت‌های دارای مجوز تنها 10 درصد قیمت واقعی پول پروانه دریافت کرده‌ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">