ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارت‌های پرواز الکترونیکی می‌شود

| يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۰۶:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

کارت‌های پرواز تا قبل از پایان سال، به صورت دو زبانه فارسی سازی می‌شوند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت:در گام اول، بخشی از کارت‌های پرواز با اندازه مناسب و رنگ متفاوت فارسی سازی شد و الان در گام دوم، نرم افزار فارسی سازی را عملیاتی کرده ایم که کارت‌های پرواز را براساس قانون، هم به فارسی و هم انگلیسی تنظیم می‌کند.

آقای محمدی بخش با اشاره به آغاز اقدامات این سازمان درخصوص پاسداشت زبان فارسی در صنعت هواپیمایی گفت: از جمله این اقدامات، اصلاح تابلو‌های تبلیغاتی فرنگی در محیط‌های فرودگاهی است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این کار در سامانه مربوط که در سازمان هواپیمایی در فرودگاه نصب شده است، انجام شده و تا قبل از پایان سال دوزبانه شدن کارت‌های پرواز نهایی خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: کارت‌های پرواز کاغذی در آینده نزدیک الکترونیکی می‌شود و با نرم افزاری که در گوشی تلفن همراه نصب خواهد شد، در دسترس خواهد بود.

سازمان بازرسی پنجم مهر ۱۴۰۲ در هشداری قانونی، مهلتی چهارماهه برای سازمان هواپیمایی تعیین کرد تا کارت‌های پرواز‌های داخلی را براساس قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، فارسی‌سازی کند.

سازمان هواپیمایی براساس قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مصوب ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۷۸ هیئت دولت، موظف بوده کارت‌های پرواز را فارسی‌سازی کند. به استناد بند «ب» ماده ۵ و ماده ۱۷ قانون هواپیمایی کشوری، شرکت‌های خدمات فرودگاهی باید قانون (۷۰ درصد از متن کارت‌های پرواز به زبان فارسی) را به طور کامل اجرا کنند.

  • ۰۲/۱۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">