ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کار آفرینی ICT؛ شعار روز جهانی ارتباطات 2016

| شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

اتحادیه جهانی مخابرات، شعار امسال روز جهانی ارتباطات را کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور تاثیر اجتماعی اعلام کرد.

۱۷ می ‌(۲۷ اردیبهشت ماه) روز جهانی جامعه اطلاعاتی و مخابرات است که اتحادیه جهانی مخابرات همه ساله، با انتخاب یک شعار راهبردی، این روز را گرامی ‌می‌دارد و تمامی‌کشورهای عضو این اتحادیه برپایه این شعار، برنامه‌های یکساله خود را در حوزه ICT تعیین می‌کنند.

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، شعار امسال روز جهانی ارتباطات را ( ‌۱۷ می‌۲۰۱۶ ) کارآفرینی ICT به منظور تأثیر اجتماعی اعلام کرده است.

براساس اطلاعیه سایت ITU، کارآفرینان حوزه­ ارتباطات و فناوری اطلاعات، استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEها) نقش ویژه و مرتبطی در تضمین رشد اقتصادی به شیوه ای پایدار و فراگیر دارند. آنها با پتانسیل منحصر به فردشان برای ایجاد تاثیر طولانی مدت در اقتصاد جهانی، منطقه ای و ملی در توسعه راه‌حل‌های نوآورانه و ICT محور در تلاشند و همچنین در اقتصاد دانش بنیان فعلی به عنوان منبع مهم مشاغل جدید، به ویژه برای جوانان شناخته می‌شوند.

موضوع شعار امسال روز جهانی مخابرات (2016WTISD-) درخصوص شکوفا کردن پتانسیلهای ICT برای نوآوران و کارآفرینان جوان، شرکتهای کوچک و متوسط و استارتاپهای نوآورانه و مراکز فناوری به عنوان پیشرانان راه حل‌های نوآورانه و عملی برای تسریع پیشرفت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار بین المللی، با تمرکز بر شرکتهای کوچک و متوسط از کشورهای در حال توسعه، در راستای فعالیت‌های ITU است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعلام کرده است که با توجه به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نقش ICT در توسعه همه جانبه کشور، می‌توان از این حوزه برای اشتغالزایی و تولید ثروت ملی استفاده بیشتری کرد.

  • ۹۵/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">