ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیدعزت‌الله ضرغامی در نشست هم‌اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان «مقابله با نفوذ فکری و فرهنگی» گفت: امروز معتقدم که کار در شورای عالی فضای مجازی خیلی معطل مانده و درواقع کار نظام در این حوزه بر زمین است و دستورات زیادی پشت در شورای عالی فضای مجازی قرار دارد.

ضرغامی گفت: درست زمانی که پروژه نفوذ با هجمه سنگین در حوزه فضای مجازی صورت می‌گیرد، ما یک جلسه را هم نمی‌توانیم تشکیل دهیم و در این حوزه عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: دشمن در انتخابات مجلس در حوزه فضای مجازی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است و سعی می‌کند، بهره‌برداری سیاسی خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها ممکن است بخواهند با حربه نفوذ، وحدت کشور را بر هم بزنند و در قالب حزب‌اللهی بودن این کار را انجام دهند؛ صد درصد احتمال دارد چنین اتفاقی بیفتد.

ضرغامی با بیان اینکه دشمن در حوزه فرهنگی بر روی خواص یعنی هنرمندان و رسانه ای ها کار می‌کند، گفت: دشمن وقتی مبانی فکری خواص را تغییر داد می‌تواند روی جامعه تاثیر گذار باشد. مانند برخی چهره ها که امروز در جلسات مناظره از رضاخان خوب می‌گویند یا اینکه کلا استقلال کشور را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: وقتی نخبگان دچار استحاله شدند، صریح یا با پوشش روی مردم تاثیر می‌گذارند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به محتوای شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: شبکه های اجتماعی دیکتاتوری اقلیت و تحمیل عقیدتی بر اکثریت است. وقتی در فضای مجازی یک نگاه را جا انداختند بخشی از عوام با آن همراه می‌شوند و سایرین حتی نخبگان نیز سکوت می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

به گزارش مهر وی افزود: حضور حزب اللهی ها در این فضا خیلی مناسب نیست، زیرا سوال طرح میشود ولی پاسخ گرفته نمی‌شود. در این شبکه ها در اصل تشکیک می‌کنند و باعث می‌شوند که ریشه های فکری نخبگان را بزنند؛ بنابراین وقتی افراد پاسخ و سخنی نداشته باشند از صحنه خارج می‌شوند.

رییس سابق سازمان صدا و سیما تصریح کرد: حرکت رهبری در حوزه نفوذ، حرکتی هوشمندانه در جهت مبارزه با ارتجاع و غارت منابع ملی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">