ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش قیمت سیم‌کارت موقتی است‌

| شنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۴، ۰۲:۲۵ ب.ظ | ۲ نظر

خبر کاهش 80 هزار تومانی قیمت سیم‌کارت تلفن‌همراه و همچنین آغاز واگذاری‌ها از بهمن‌ماه منجر به ادامه کاهش قیمت سیم‌کارت در بازار شد اما رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، این کاهش قیمت را موقتی دانسته و اعلام کرد قیمت سیم‌کارت در اسفندماه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار قیمت سیم‌کارت طی روزهای گذشته و با انتشار خبر ادامه واگذاری‌ها از سوی شرکت مخابرات ایران سیر نزولی گرفته بود.

کاهش قیمت‌ها نیز تا اواسط هفته گذشته تقریباً ثابت مانده بود که خبر کاهش 80 هزار تومانی قیمت سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی از سوی شورای اقتصاد بار دیگر موجب کاهش قیمت‌ها شد.

سیم‌کارت صفر با کد دو، سه و پنج به ترتیب حدود 720 هزار تومان، 670 هزار تومان و 630 هزار تومان خریداری و به قیمت تقریبی 730 هزار تومان، 685 هزار تومان و 640 هزار تومان به فروش می‌رسد.

بر اساس این گزارش، سیم‌کارت صفر با کد شش نیز در بازار حدود 620 هزار تومان خریداری و به قیمت تقریبی 630 هزار تومان به فروش می‌رسد. در بازار سیم‌کارت کارکرده نیز 10 تا 35 هزار تومان ارزان‌تر خریداری و به فروش می‌رسد. بازار سیم‌کارت تالیا نیز نسبت به روزهای گذشته تغییر چندانی نداشت و ثابت بود.

سیم‌کارت تالیا صفر به قیمت حدود 90 هزار تومان و سیم‌کارت کارکرده به قیمت 60 هزار تومان خریداری و حدود 105 هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت سیم‌کارت افزایش می‌یابد

اما با وجود کاهش قیمت سیم‌کارت در بازار، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی معتقد است که در اسفندماه و بعد از ثبت‌نام سیم‌کارت، شاهد افزایش قابل توجه قیمت در بازار خواهیم بود. به گفته وی، ثبت‌نام تلفن‌همراه به هیچ‌وجه باعث کاهش قیمت سیم‌کارت نمی‌شود.

افشار فروتن‌لاریجانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن‌همراه که از اول بهمن‌ماه آغاز و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت و با آگاهی از این موضوع که مدت زمان ثبت‌نام تا واگذاری حداقل یک‌سال به طول می‌انجامد شاهد افزایش قیمت سیم‌کارت‌ها خواهیم بود.

به اعتقاد وی قبل از ثبت‌نام سیم‌کارت‌ها در بهمن‌ماه و بعد از واگذاری آخرین اولویت از سیم‌کارت‌ها این افزایش قیمت را نیز شاهد خواهیم بود چون واگذاری می‌تواند دلیلی بر کاهش قیمت باشد ولی ثبت‌نام سیم‌کارت‌ها به هیچ عنوان دلیلی بر کاهش قیمت نخواهد بود. با این وجود، آمار گویای کاهش قیمت‌هاست و اظهارات مدیر این انجمن حکایت از افزایش قیمت‌ها دارد .

  • ۸۴/۱۰/۱۰

نظرات  (۲)

  • حسین آریا پور
  • اگر اطلاعات سایت بروز باشد بسیار سایت خوبی است و مشکالات دارندگان سیم کارت را هم به گوش مسولین برسانند و تعهداتی که قبل از ثبت نام تلفن همراه به مردم می دهند را به یاد بیاورند و مشکللات بودجه دولت را به این مقوله ارتباط ندهند یکی از تعهداتی که قبل از ثبت نام تلفن همراه به مردم دادند این بود که اگر تاخیری در زمان واگذاری ها صورت گرفت شرکت مخابرات بابت دیر کرد مبلغی را بعنوان خسارت به دارندگان تلفن همراه بصورت نقدی پرداخت نماید و سوالی که آقای حیدری از شبکه دوم سیما از مسول وقت مخابرات پرسیدند این بود که آیا این جریمه دیرکرد را بروز محاصبه می کنید و در قبض دارندگان سیم کارت می آورید یا بصورت نقدی به آنها پرداخت می کنید جواب مسول وقت مخاربرات این بود که ما بصوت نقدی این مبلغ جریمه را به مشتریان خود می دهیم و شرکت مخابرات هرگز جریمه های نقدی را بر روی قبض ها نمی آورد ولی متاسفانه شاهد بودیم که این موضوع صحت نداشته و شرکت مخابرات خود را بدهکار مردم نموده است و ماهانه مبلغی را بصورت بدهکاری به مشتریان خود پرداخت می نماید و این خود بی اعتمادی در بین مردم در مورد شرکت مخابرات بوجود می آورد و با امکاناتی ضعیفی که شرکت مخابرات دارد باز هم دارد ثبت نام تلفن همراه می کند که خود این عمل نشاندهنده ان است که شرکت مخابرات بفکر رضایتمندی مردم نیست و فقط می خواهد با حداقل امکانات بیشترین پول را از مردم بگیرد و این کار نیز خود باعث بی اعتمادی مردم می گردد. هیچ سرمایه ای ارزشمند تر از مردم یک جامعه و اعتماد مردم به دولت نمی باشد
  • علیرضا اکبری
  • سایت تون یک ساله که بروز نشده ، یا سایت رو بروز کنید یا برشدارید که ملت الاف SEARCH نشن .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">