ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاهش 3/1 هزار میلیاردی ارزش مخابرات

| سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

با قیمت‌گذاری 137 تومانی هر سهم مخابرات، ارزش روز بزرگترین شرکت بورس از 6/7 هزار میلیارد تومان به 3/6 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

به گزارش فارس، بدین ترتیب ارزش روز بازار سهام ایران به کمتر از 46 میلیارد دلار رسید.

روز گذشته در حالی نماد معاملاتی مخابرات بعد از 120 روز غیبت بازگشایی شد که با این اتفاق ارزش روز بزرگترین شرکت بورس با کاهش 3/1 هزار میلیارد تومانی مواجه شد.

براین اساس، ارزش روز شرکت مخابرات در حالی پیش از بازگشایی نماد با توجه به سرمایه 8/45 هزار میلیارد تومانی و قیمت 167 تومانی هر سهم آن بالغ بر 67/7 هزار میلیارد تومان بود که در پی قیمت‌گذاری 137 تومانی سهام مخابرات بعد از بازگشایی نماد در روز گذشته ارزش مخابرات به کمترین رقم ممکن در طول حضور 7 ماهه این شرکت در بورس رسید و به 3/6 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

براساس این گزارش، ارزش روز اکثر شرکت‌های بزرگ بورس در شرایطی در ماه‌های اخیر خصوصاً نیمه دوم سال 87 کاهش یافته که با کاهش روز 3/1 هزار میلیارد تومانی مخابرات، ارزش روز بازار سهام نیز در واپسین روزهای سال 87 به کمتر از 46 میلیارد دلار رسید.

این افت در حالی رخ داده که بالاترین ارزش روز سهام ایران 73 میلیارد دلار در شهریور سال جاری بود اما با توجه به ارزش 2/47 میلیارد دلاری بازار سهام کشور در اوایل سال جاری، این متغیر به مانند دیگر متغیرها، با سیر نزولی ارقام و نمودارها به ثبت رسید.

این اتفاق ناشی از دلایل گوناگون برون و درون سازمان مانند اثرات بحران مالی غرب، کاهش قیمت‌های جهانی نفت و فلزات اساسی، کمبود نقدینگی، کاهش سودآوری شرکت‌های بورس، در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، سیاست‌های پولی و انتشار گواهی سپرده عام 19 درصدی، سایه طرح تحول اقتصادی و موضوع حذف یارانه‌ها، عدم جذب سرمایه‌های راکد داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی، عدم عرضه سهام شرکت‌های سود‌ده و قابل اعتنا و غیره بود.

  • ۸۷/۱۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">