ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمبود BTS عامل اختلال مکالمات در استان ها است

| جمعه, ۱۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ورود بخش خصوصی به عرصه صنعت مخابرات موجب ارتقا کیفیت و خدمات در این حوزه می‌شود.

محمدرضا سجادیان در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بطور طبیعی هر اوپراتوری برای درآمد بیشتر نیازمند جلب مشترکان بیشتری است و این امر زمانی محقق می‌شود که قیمت، کیفیت و آنتن‌دهی برای مشترکان بهتر و راحتتر باشد.

وی گفت: هم‌اینک رویکرد همه بخشهای اقتصادی دولت به سمت خصوصی‌سازی است و این سیاست در صنعت مخابرات هم پیگیری می‌شود.

او افزود: حضور انحصاری اوپراتور اول از سوی دولت در بازار، قیمت سیم کارت تلفن همراه را به شدت افزایش داد تا حدی که سیم‌کارت به عنوان کالای تجاری و درآمدزا مطرح شد.

نماینده خواف و رشتخوار ادامه داد: در این شرایط با ورود اوپراتور دوم قیمت سیم‌کارت دولتی، هم در بازار آزاد و هم قیمت دولتی آن کاهش یافت و منطقی‌تر شد.

وی گفت: ورود بخش خصوصی به این عرصه نه تنها موجب ایجاد رقابت می‌شود بلکه سبب تنوع و تعدد در خدمات ارایه شده نیز خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: هم‌اینک بحث اوپراتور سوم هم مطرح است و احتمالا تا پایان امسال قرارداد آن منعقد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش وزارت اتباطات افزایش تعداد شبکه‌های آنتن تلفن همراه است و پیگیریهای زیادی در این خصوص انجام شده گفت: با این حال هنوز در بسیاری از نقاط کشور، آنتن دهی مناسب نیست.

او حجم بالای ترافیک شبکه به دلیل کمبود شبکه‌های آنتن تلفن همراه در مراکز استانها را از مهمترین دلایل قطع مکرر در مکالمات مراکز استانها خواند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این شرایط ضروری است وزارت ارتباطات تلاش بیشتری در جهت ارتقا کیفیت خدمات انجام دهد تا مردم در همه شهرها، روستاها و جاده‌ها از آنتن‌دهی مناسب این سیستم بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین ضرورت دارد این وزارتخانه در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی بیشتر تلاش نماید.

  • ۸۶/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">