ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد که در میان رکود اقتصادی بزرگ، کشور های امریکای لاتین به طور فزایند های از پولشویی از طریق ارز های دیجیتال رنج می برند.

 بازارنیوز: نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد که در میان رکود اقتصادی بزرگ، کشور های امریکای لاتین به طور فزایند های از پولشویی از طریق ارز های دیجیتال رنج می برند. براساس گزارش اخیر منتشر شده توسط شرکت اطلاعات سایبری اینت سایت (IntSights) در تاریخ ۲۷ فوریه، ارز های دیجیتال مانند بیتکوین (BTC) به ابزاری مهم برای گروه های جنایی سازمان یافته و نفوذگران در کشور های امریکای لاتین تبدیل شده اند. در این گزارش که با عنوان قسمت تاریک امریکای لاتین منتشر شده، ادعا می شود که کشور های امریکای لاتین در صدر فهرست کشور های با ریسک بالای پولشویی در جهان قرار دارند.
برای انتشار این گزارش، شرکت اینت سایت با سایفر تریس (CipherTrace)، بزرگترین شرکت امنیت زنجیره ی بلوکی جهان و استارتاپ امنیت سایبری با محوریت کشور های امریکای لاتین Scitum همکاری کرده است.
بر اسامی این مطالعه، در کشور های امریکای لاتین تهدید های مالی در حال افزایش است، چراکه مجرمان برای شستشوی مقادیر زیادی پول، به ارز های دیجیتال روی آورده اند. این درحالی است که عدم وجود مقررات مناسب در زمینه ی شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی برای ارائه دهندگان محلی خدمات رمزارزی و همچنین، بستر های تبادل همتا به همتای رمزارز مانند لوکال بیت کوینز (Local Bitcoin) نیز به کمک مجرمان می آیند. شرکت اینت سایت در گزارش خود ادعا می کند که اکثریت قریب به اتفاق وجوه رمزارزی غیر قانونی جهان تمایل دارند به صرافی های رمزارزی در امریکای لاتین منتهی شوند.
در نهایت، طبق تحقیقات انجام شده، بستر های همتا به همتا مانند لوکال بیت کوینز و پکسفول (paxful) نیز اغلب با عدم وجود مقررات در بخش مبارزه با پولشویی همراه بوده و کمترین دقت لازم را در مورد شناخت مشتری دارند. این موضوع باعث می شود تا مجرمان به جای صرافی های رمزارزی متداول، به استفاده از بستر های همتا به همتا ترغیب شوند.

  • ۹۸/۱۲/۱۶

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">