ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گارانتی‌های مجاز کامپیوتر معرفی شد

| چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

سال گذشته بود که خبر اجرای طرح ساماندهی بازار خدمات پس از فروش و مقابله با کارت های گارانتی جعلی منتشر و موجب اعتراض برخی از فعالان بازار کامپیوتر شد.
فناوران - آن زمان رییس اتحادیه صنف رایانه اعلام کرد که این طرح با همکاری سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق خریداران اجرایی می شود.
اواخر پاییز سال گذشته بود که این طرح رسما در بازارهای کامپیوتر اجرا و تعداد زیادی از ارایه دهندگان کارت های گارانتی غیر معتبر شناسایی و اخطار گرفتند.
اما پس از گذشت مدتی گویا این طرح به دست فراموشی سپرده شد و خبری از اجرای این طرح در بازار نبود. حالا اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرده است که پس از تفاهم با سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، موضوع عرضه کارت های گارانتی بی اصالت و ساماندهی بازار خدمات پس از فروش را پیگیری خواهد کرد و اعلام شد که فعالان بازار کامپیوتر تا سی ام آذرماه سال 94 مهلت دارند برای مجوز خدمات پس از فروش اقدام کنند.
براساس اعلام اتحادیه فناوران رایانه استان تهران، در مدت مشخص شده تعداد زیادی از متخلفان شناسایی شده و در مقابل، شرکت هایی که فعالیت قانونی داشته و خدمات پس از فروش مطلوبی نیز ارایه می کردند، مشخص شدند.
حالا اتحادیه لیست شرکت هایی که تا به حال موفق به دریافت مجوز خدمات پس از فروش شده اند را در وب سایت خود منتشر کرده است.
براساس اتحادیه صنف رایانه، شرکت های دارای مجوز گارانتی تعویض تنها موظف به نصب برچسب روی کالاها هستند.
براساس اعلام اتحادیه فناوران صنف رایانه، 32 شرکت عرضه کننده کالا موفق به کسب مجوز لازم از اتحادیه شده که شرکت های الماس رایان ایرانیان، الماس سیستم، ایران رهجو، امرداد همراه، بازرگانی مهر، تجهیز رایانه مرات، بهین تکنولوژی، پارس ایراکام، سیاره سبز، پویش جاوید گیتی، تحلیل رایانه گستر فردا و تعالی تجارت ماندگار برخی از این شرکت ها هستند.
 همچنین 32 شرکت به عنوان ارایه دهنده خدمات پس از فروش معتبر معرفی شده اند که اسامی آنها در وب سایت اتحادیه به آدرس http://itunion.ir  درج شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">