ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گزارش ایسنا از تداوم مشکلات ایرانسل

| شنبه, ۶ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تلفن همراه از روز شنبه - 29 مهرماه - آغاز شد، اما متقاضیان سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی از همان ابتدا با آشفتگی مراکز توزیع و سردرگمی‌ مواجه شدند؛ به طوری که به‌رغم اعلام‌ها و تبلیغات انجام ‌شده، بیشتر مراکز فروش بویژه در دو روز اول سیم‌کارتی برای ارایه نداشتند و واگذاری را به آینده موکول می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متقاضیان سیم‌کارت‌های اپراتور دوم از اولین روز مقابل مراکز ثبت‌نام صف کشیده و پس از انتظار با واکنش منفی صاحبان مراکز مجاز، مواجه شدند که اعلام می‌کردند، شرکت ایرانسل طی نامه‌ای به تمام مراکز خرید، اعلام کرده است از گرفتن وجوه تا دریافت نکردن سیم‌کارت خودداری کنید.

اعلام این مساله باعث نارضایتی اکثر مراجعه‌کنندگان شده و این امر صاحبان مراکز خرید را مشتاق کرد؛ به گونه‌ای که پس از گذشت مدتی اکثر مراکز بدون واگذاری سیم‌کارت، 150 هزار تومان پول را از مردم دریافت و زمان واگذاری سیم‌کارت را بعدازظهر اعلام می‌کردند.

برخی از مراکز توزیع و واگذاری سیم‌کارت ایرانسل واگذاری سیم‌کارت را 72 ساعت دیگر یا بعد از عید سعید فطر و حتی برخی یک هفته دیگر اعلام می‌کردند.
فقدان نظارت بر بازار سیم‌کارتی که به یک بازار سیاه می‌تواند تبدیل شود!

برخی از متقاضیان سیم‌کارت هم در مغازه‌هایی که تنها برگه‌ی سفید که بر روی آن با ماژیک نوشته شده بود "محل ثبت‌نام ایرانسل"، ثبت نام می‌کردند! نبود نظارت مسوولان ایرانسل بویژه در اولین روز در محل‌های ثبت‌نامی ‌کاملا مشهود بود.

اما با آغاز ثبت‌نام ایرانسل، قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول طبق گفته‌ی کارشناسان بازار تا 20 هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ به این معنا که اعلام آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های ایرانسل شکی جدی را به بازار خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه وارد کرد.

شرایط برای گلچین کردن شماره‌های رند ایرانسل وجود دارد

اما مشکلات توزیع سیم‌کارت با گذشت دو روز همچنان در برخی از مراکز وجود داشت و مراکز علی‌رغم دریافت سیم‌کارت، در ارایه‌ و تحویل آن به مردم تعلل می‌کردند و بنا بر اظهارات برخی از متقاضیان، این شرایط امکان گلچین کردن شماره‌های رند را ایجاد می‌کرد.

خبرنگار ایسنا با مراجعه به مراکز ثبت‌نام و توزیع سیم‌کارت‌های ایرانسل در نقاط مختلف شهر وضعیت واگذاری و میزان استقبال مردم را جویا شد؛ شواهد نشان می‌داد که مشکل عدم واگذاری سیم‌کارت‌ها ادامه دارد.

پارتی بازی در تحویل سیم‌کارت‌های ایرانسل به برخی مراکز و مغازه‌ها

در مجموع و براساس اظهارات برخی فروشندگان، در تحویل سیم‌کارت‌های ایرانسل به برخی مراکز و مغازه‌ها نیز پارتی بازی شده است؛ در صورتی که طبق قانون باید به همه جا و به طور مساوی سیم‌کارت داده شود.

مدیر روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد: گرفتن مبلغی به عنوان ودیعه با بیش از 150 هزار تومان برای ثبت‌نام سیم‌کارت ایرانسل غیر قانونی است.

عدنان مصلایی اظهار کرد: در جریان ثبت‌نام سیم‌کارت‌های 150هزار تومانی، بیش از 50 بازرس مخفی برای رسیدگی به تخلفات به مراکز فروش ایرانسل مراجعه کرده‌اند و در صورت تخلف مجوز توزیع آن‌ها باطل خواهد شد.

ادامه یافتن بدقولی ایرانسل در تحویل سیم‌کارت در برخی مناطق

نمایندگی‌هایی که در مکان‌های پررفت‌وآمد و معروف فروش گوشی و سیم‌کارت تلفن همراه خیابان ‌جمهوری قرار دارند، برای ثبت‌نام، مورد استقبال متقاضیان واقع شده‌اند؛ به‌طوری‌که در برخی مغازه‌ها بیش از 30 نفر مراجعه کننده، در صف ایستاده‌اند؛ اما در برخی دیگر از مغازه‌ها حتی یک نفرهم برای ثبت‌نام دیده نمی‌شد.

طرح سوالاتی از سوی مراجعه‌کنندگان مبنی بر امکان افزایش قیمت سیم‌کارت‌ها در آینده، محدوده‌ی آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های ایرانسل و این که با کدام شهرها امکان برقراری ارتباط دارند، درباره‌ی نحوه‌ی اطلاع‌رسانی درمورد این نوع سیم‌کارت‌ها ابهام‌هایی ایجاد می‌کرد.

متقاضیان همچنان در انتظار دریافت سیم‌کارت

با آغاز ثبت‌نام سیم‌کارت‌های ایرانسل برخی از مغازه‌ها با چسباندن کاغذی به طور غیررسمی‌ شروع به ثبت‌نام کردند که با گذشت دو روز از آغاز واگذاری سیم‌کارت‌ها، به فعالیت خود ادامه دادند و این در حالی است که مدیر روابط عممومی ایرانسل اعلام کرده بود،‌ 50 بازرس را به مراکز ثبت نام ایرانسل فرستادیم و در صورت مشاهده تخلف با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.
بازار داغ فروش گوشی مناسب سیم‌کارت ایرانسل

به گزارش ایسنا، فروشندگان گوشی تلفن همراه که روز‌های خوبی را می‌گذرانند، با ازدحام مشتریان و فروش گوشی مواجه شده‌اند؛ برخی از این مغازه‌ها کاغذی را با عنوان گوشی مناسب تالیا و ایرانسل، را روی شیشه چسبانده بودند که جلب توجه می‌کرد و باعث شده بود تا دارندگان سیم‌کارت اپراتور دوم سوال مکرری را از مراکز ثبت نام می‌پرسیدند که این سیم کارت برای چه گوشی‌هایی مناسب است و این در حالی است که طبق گفته‌ی مسوولان ایرانسل، این سیم‌کارت‌ها هیچ تفاوتی با سایر سیم‌کارت‌ها ندارند و با تمامی ‌گوشی‌ها قابل استفاده هستند.

متقاضیان هنوز از خصوصیات این سیم‌کارت‌ها بی‌اطلاعند

نکته‌ی قابل توجه این است که پس از گذشت چند روز از آغاز واگذاری ایرانسل هنوز بسیاری از مردم با خصوصیات این سیم‌کارت ناآشنا هستند و حتی برخی آن را تالیا یا اعتباری فرض می‌کنند.

با گذشت چند روز از شواهد امر این طور برمی‌آمد که ایرانسل با گذشت زمان توانسته است برخی از مشکلات توزیع را رفع کند و مردم نیز با رضایت بیشتری ثبت‌نام می‌کنند.

اما اکثر دارندگان سیم‌کارت ایرانسل شماره‌های غیررندی دارند که استفاده از آن را برایشان مشکل کرده و بنا بر اظهاراتشان هنوز نتوانسته‌اند خود را با کد 0935 مطابقت دهند و ظاهرا تعدادی از سیم‌کارت‌های ایرانسل پس از ورود به شبکه‌ی اپراتور دوم با مشکل در دسترس نبودن مواجهند.

بنا بر اعلام مدیر عامل ایرانسل تا روز چهارشنبه بیش 100 هزار سیم‌کارت اپراتور دوم میان مردم توزیع شده و 25 درصد از این سیم‌کارت‌ها وارد شبکه شده‌اند.

علیرضا قلمبر دزفولی با اعلام این که دو شهر مشهد و تبریز 10 درصد از میزان سیم‌کارت‌ها توزیع شده را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: طبق برنامه در آبان ماه هر هفته باید 100 هزار سیم‌کارت توزیع شود و به میزان تقاضای شرکت‌های توزیع کننده سیم‌کارت عرضه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا در ایام تعطیلات اخیر نیز برخی از نمایندگی‌های فروش سیم‌کارت ایرانسل به طور معمول فروش داشته‌اند، اما در برخی از فروشگاه‌ها به دلیل تمام شدن سهمیه، فروشی انجام نشده و مراکز منتظرند تا توزیع سیم‌کارت از روز شنبه از سوی شرکت ایرانسل انجام شود، همچنین برخی از فروشندگان نیز سیم‌کارت خود را با همان قیمت از بازار آزاد تهیه کرده و فروخته‌اند.

برخی از مراکز بزرگ فروش سیم‌کارت ایرانسل مانند پاساژ علاالدین واقع در خیابان جمهوری در این ایام تعطیل بودند.

بنا براظهارات مسوولان ایرانسل فروشندگان سیم‌کارت ایرانسل در این چند روز تعطیلی مختار بوده‌اند تا نسبت به فروش سیم‌کارت اقدام کنند.

در هر حال سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی، این روزها به یکی از موضوعات صبحت مردم تبدیل شده است و باید منتظر ماند و دید آیا این سیم‌کارت‌ها هم به مشکلات سیم‌کارت‌های اپراتور اول دچار می‌شوند یا خیر؟

  • ۸۵/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">