ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گسترش ICT موجب عدم تعادل در جامعه می‌شود

| سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در بازدید از پارک علم‌ و فناوری دانشگاه تهران گفت: گسترش تکنولوژی به‌خصوص در حوزه ICT در جامعه عدم تعادل ایجاد می‌کند.

ابوالحسن فیروزآبادی در بازدید از پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه به زودی مالکیت و داراییهای معنوی بخش بزرگ اقتصاد را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، در جامعه دچار عقب‌ماندگی خواهیم شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در صورتیکه در این زمینه قانونی تصویب نشود در واقع بخش بزرگی از دارایی یک فرد بدون ارزش و قیمت‌گذاری خواهد بود.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه گسترش تکنولوژی به خصوص در حوزه ICT در جامعه عدم تعادل ایجاد می‌کند، یادآور شد: وظیفه مرکز ملی فضای مجازی سیاست‌گذاری است و در این حوزه باید نهادهای مربوطه اقدام به قانون‌گذاری کنند که با توجه به اینکه در این زمینه با تأخر مواجه هستیم باید خود جامعه تکنولوژی کمک کند تا با بزرگ کردن اندازه بازار در قدرت توازن ایجاد شود.

وی درباره مشکلات استارتاپها در حوزه‌های بیمه، ایجاد فضای رقابتی در بازار، نیروی انسانی متخصص و قوانین جرایم سایبری تأکید کرد: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور، مدیریت و نگهداری شبکه‌ها نباید توسط شرکتهای خارجی صورت گیرد و باید شرایط برای فعالیت شرکتهای داخلی در این زمینه فراهم شود که این موضوع در حال پیگیری و اجراست.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: همچنین درباره قوانین بیمه و رفع موانع آن برای فعالیت استارتاپها آمادگی داریم تا در صورت نیاز مصوباتی داشته باشیم.

فیروزآبادی با بیان اینکه در رابطه با حل مشکلات جرایم سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، افزود: در نظام آموزش عالی نیز کشور نیاز به نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های کدنویسی و امنیت دارد که باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: جهان امروز با توسعه فضای مجازی با انبساط بزرگی روبه‌رو است و در واقع در فضای مجازی ما تولید میدان می‌کنیم و حرکت در این میدان نیروها را جابجا می‌کند که یک فضای بسیار پیچیده و مرکب است و حتی در غرب نیز برای مدیریت بر آن با چالش روبرو هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">