ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نشریه معتبر تکنولوژی "ریویو" متعلق به "انستیتوی تکنولوژی ماساچوست"، یک مهندس پیشگام ایرانی در زمینه تکنولوژی ساخت ابزارها و دستگاههای هوشمند را در میان ‪ ۳۵‬نوآور زیر ‪ ۳۵‬سال برتر جهان معرفی کرده است.

به گزارش روز یکشنبه منابع اینترنتی، پروفسور "پرهام اعرابی" از بخش مهندسی الکتریک و کامپیوتر دانشگاه تورونتو به خاطر تاثیر ژرف پژوهش‌هایش بر نحوه زندگی و کار انسان‌ها از سوی گروهی از کارشناسان فن آوری اطلاعات برگزیده شده است.

نشریه تکنولوژی ریویو در سال ‪ ۱۸۹۹‬میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و بیش از یک میلیون خواننده دارد.
در میان برندگان پیشین جایزه این نشریه، "سرگی برین" و "جری ینگ" بنیانگذاران "گوگل" و "یاهو" و نیز پروفسور "تد سارجنت" استاد دانشگاه تورونتو قرار دارند.
پروفسور پرهام اعرابی که کرسی پژوهش در سیستم‌های اطلاعاتی چند گیرنده‌ای در کانادا را در اختیار دارد، به خاطر کارش در زمینه لگاریتمی مورد توجه قرار گرفته و انتخاب شده است که مکان یک منشاء صوتی را محاسبه و سپس همزمان با حذف سر و صدای اضافی، آن منشا صوتی را تقویت می‌کند.
اختراع این دانشمند ایرانی می‌تواند روزی صداهای اضافی در مکالمات تلفنهای همراه را از بین ببرد و یا دستگاه‌های هوشمند صوتی درخودروها را تقویت کند و این فناوری، انقلابی در عرصه ارتباطات پدید خواهد آورد.
پروفسور اعرابی گفت : از بابت اینکه به عنوان یکی از ‪ ۳۵‬مبتکر برتر جهان انتخاب شده ، مفتخر است، بویژه با توجه به جایگاه والای دانشمندان و مهندسان دیگری که امسال و در سال‌های گذشته برگزیده شدند.
وی بنیانگذار آزمایشگاه پژوهش و ساخت ابزارهای هوشمند دریافت و آگاهی در دانشگاه تورونتو است.
فهرست دستاوردهای پروفسور اعرابی که هم اکنون ‪ ۲۹‬سال دارد طولانی است، وی تنها در دو سال، دکترای خود را در دانشگاه استنفورد دریافت کرد و در سن ‪ ۲۴‬سالگی به یکی از جوان‌ترین پروفسورها در کانادا و در ‪ ۲۸‬سالگی، یکی از جوان‌ترین استادان دانشگاه تورونتو تبدیل شد.
پژوهش‌های پروفسور اعرابی درباره‌ روبات‌های هوشمند، روابط و فعل و انفعالات میان انسان و کامپیوتر و شناسایی قوی صوتی سخن و گفتار است در بیش از پنجاه نشریه علمی انتشار یافته است.

  • ۸۴/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">