ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

21 شاخص تجارت الکترونیک بررسی می شود

| يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰۲:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

بررسی 21 شاخص تجارت الکترونیکی در دستور کار مرکز آمار قرار می گیرد.

جعفر محمودی - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به اینکه تاکنون تعامل خوبی با مرکز آمار ایران برای آمارگیری و ارائه آمار در مورد شاخصهای تجارت الکترونیکی وجود داشته است، گفت: این مرکز شاخصهای تجارت الکترونیکی در سطح بنگاهی (99 شاخص) استخراج و در اختیار مرکز آمار قرار داده است و در حال حاضر نشستهای تخصصی برای نهایی کردن این شاخصها و سنجش و اندازه گیری آنها ادامه دارد. همچنین بر اساس توافقهایی که با مرکز آمار به عمل آمده است حدود 12 شاخص تجارت الکترونیکی در سطح خانوار نیز توسط مرکز آمار ایران منتشر خواهد شد.

وی از فعالیت رسمی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اختیارات کامل برای توسعه تجارت الکترونیکی در داخل با خارج از کشور خبر داد و گفت: مستند قانونی تدوین اساسنامه این مرکز در مجلس و بر این اساس متن اساسنامه مرکز مزبور نیز در دولت به تصویب رسیده و به زودی توسط هیئت وزیران به تمامی دستگاهها و سازمانها ابلاغ می شود.

وی با تصریح اینکه بر اساس اساسنامه پیشنهادی این مرکز نقش حاکمیتی برای سایر دستگاهها خواهد داشت، خاطر نشان کرد: تمامی مصوبات این مرکز جنبه اجرایی و عملیاتی خواهد داشت و بدون نیاز به تصویب هیئت وزیران توسط شورایی متشکل از وزیران بازرگانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه و ترابری، صنایع و معادن، امور اقتصادی و دارایی، ریاست بانک مرکزی، معاونتهای برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به تصویب می رسد و حکم مصوبات دولت بر آن حاکم است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک اضافه کرد: سیاست گذاری، برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت، ایجاد و توسعه زیرساختهای تجارت الکترونیکی، آموزشی و فرهنگ سازی، توسعه کاربردها، دست یابی به منافع تجارت الکترونیکی تدوین استانداردها و ضوابط مربوط به تجارت الکترونیکی و همکاری و تعامل با سازمانهای منطقه ای و بین المللی از مهمترین وظایف و فعالیتهای این مرکز به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مراکز توسعه تجارت الکترونیکی در سایر کشورها سالها پیش راه اندازی شده است، گفت: تاسیس چنین مرکزی در کره جنوبی به بیش از 15 سال پیش بر می گردد ولی در ایران گر چه این اقدام با تاخیر صورت گرفته ولی با فعالیتها و زیرساخت ها و توانمندیهای صورت گرفته، آینده روشن و امید بخش در پیش روی کشورمان است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه هزینه تجارت در دنیای مجازی بسیار ناچیزتر از دنیای غیر مجازی است گفت: تجارت و کسب و کار دنیا به سوی فضای مجازی پیش می رود و همه باید تلاش کنیم تا این فضای مطلوب در کشور ساماندهی شده و شکل بگیرد.

  • ۸۷/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">