ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

30 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شد

| چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: این سازمان بیش از 30 میلیون کارت هوشمند ملی صادر کرده است.

حمید درخشان نیا شامگاه سه شنبه در آئین آغاز به کار رسمی ایستگاه سیار خدمات کارت هوشمند ملی در مشهد افزود: صدور کارت هوشمند ملی در کمتر از 2.5 سال پیش آغاز شده و تصمیم بر این است که در انتهای سال 1397 برای همه افراد بالای 15 سال در کشور صادر شود.
وی بیان کرد: ظرفیت صدور کارت هوشمند ملی در ابتدا کمتر از یک میلیون کارت بود اما هم اکنون سازمان ثبت احوال کشور به حدی از توانایی رسیده است که می تواند ماهانه دو میلیون و 500 هزار کارت صادر کند.
وی ادامه داد: این در حالی است که تعداد متقاضیان صدور کارت ملی هوشمند در کشور ماهانه از یک میلیون و 500 هزار نفر بیشتر نشده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: تمام کسانی که تا سال 1389 کارت ملی سابق را دریافت کرده اند به زودی اعتبار کارتشان به پایان می رسد و باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
به گزارش ایرنا درخشان نیا یادآور شد: دولت تدبیر و امید به دنبال تحقق دولت الکترونیک است که کلید ورود به آن کارت هوشمند ملی بوده و این مهم برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری است.
وی خاطر نشان کرد: امروز ثبت احوال نوینی در کشور شکل گرفته است و با بهره برداری از کارت هوشمند ملی که به زودی آغاز می شود مردم بیشتر به ضرورت وجود این کارت پی می برند.
معاون وزیر کشور با بیان این که ایران در این زمینه حرف اول را در منطقه می زند گفت: با رواج این کارت، کارهای مردم با سرعت و دقت بیشتری انجام و از سفرهای شهری و هزینه های اضافی نیز جلوگیری می شود.
در این آئین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: دولت باید به سمت تردد امواج به جای تردد افراد پیش برود.
سید جواد حسینی صدور کارت هوشمند ملی و ایستگاه سیار خدمات این کارت را گامی مهم در جهت تحقق شهر و دولت الکترونیک دانست و افزود: ایستگاه سیار خدمات کارت هوشمند ملی مخصوص افراد ناتوان، سالمند و معلول راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: شهر دوستدار انسان، شهری است که دوستدار انسانهای معلول، کم توان و ناتوان باشد و ارائه این خدمت گامی به سمت تحقق شهر دوستدار انسان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: مردم خوب ایران شایسته دریافت خدماتی بیش از اینها از دولت تدبیر و امید هستند.
کارت هوشمند ملی که در حال جایگزینی با کارتهای ملی سابق است دارای ویژگیهای جدیدی است به طور مثال تصدیق هویت در آن تنها به عکس محدود نمی‌شود و علاوه بر عکس، اطلاعات بیومتریکی (اثر انگشت) صاحب کارت نیز می‌تواند روی کارت قرار گیرد.
یکی از کاربردهای مهم دیگر که روی کارت ملّی هوشمند قرار می‌گیرد، کاربرد امضای دیجیتال است به این ترتیب که صاحب کارت می‌تواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.
کاربردهای دیگر این کارت هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخاباتی و سایر خدمات شهروندی است که با هماهنگی نهادهای ذیربط، می‌تواند قابل استفاده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">