ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۳۰۰ تن گاز گلخانه‌ای برای استخراج یک واحد رمز ارز

| دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: استخراج هر واحد رمزارز ۳۰۰ تن گازگلخانه‌ای تولید می‌کند.

به گزارش توانیر، «محمدحسن متولی‌زاده» در نشست پیک تابستان با حضور مدیران کل روابط عمومی وزارت نیرو و توانیر و ارتباط تصویری با مدیران روابط عمومی شرکت‌های توزیع و برق منطقه ای در مرکز پایش صنعت برق، افزود: بر این اساس برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز ارزهای مجازی از اهمیت بالایی برخودار است.

 

افزایش بیش از ۶ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به پارسال

وی در ادامه از افزایش پیک بار شبکه سراسری به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات تا روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه خبر داد و خاطرنشان‌کرد: این میزان مصرف بیش از ۶ هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

مدیرعامل توانیر اضافه‌کرد: کاهش سه‌هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل کاهش ذخیره آب سدها، از دیگر مسایل شبکه در فصل گرما است.

متولی‌زاده بر ضرورت تامین برق مطمئن و پایدار و تلاش جدی همکاران صنعت برق در بخش‌های فنی، همچنین لزوم پشتیبانی موثر روابط عمومی‌های صنعت برق از تلاش‌ها در این بخش و تمرکز بر موضوع پیک شبکه تاکید کرد.

وی گفت: بار مدیریت شده شبکه در سال گذشته بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات بود که امسال سه‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به آن افزوده شده و باید حدود ۱۰ هزار مگاوات مدیریت بار در بازه زمانی نسبتا طولانی اتفاق بیافتد.

مدیرعامل توانیر از ابلاغ سهمیه قابل تامین هر استان با امضای وزیر نیرو خبر داد و تاکید کرد:  لازم است با تدبیر استانداران و مدیران استانی و پشتیبانی روابط عمومی‌های صنعت برق، سهمیه و سقف تعیین شده برای هر استان رعایت شود تا نیازی به اعمال محدودیت‌های اضافی نباشد.

وی، عدم انتقال مشکلات ناشی از کوتاهی در رعایت سقف تعیین شده از یک استان به استان‌های دیگر را نکته کلیدی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: با کنترلی که انجام می‌شود سهمیه‌های استانی به دقت رعایت شود و در غیر این صورت هر استانی که رعایت نکند با چالش‌های مربوط به خود مواجه می‌شود.

متولی‌زاده خاطرنشان‌کرد: پاداش به استان‌ها از افزایش قابل توجهی برخوردار شده، به گونه‌ای که نسبت به پارسال افزایش ۲ برابری یافته است.

مدیرعامل توانیر افزود: این پاداش با تصمیم هر استان به‌طور مناسب به مشترکان و مردم اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به لزوم تمرکز بر مصارف سرمایشی و روشنایی، تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۵ و بالاتر، استفاده از دور کند کولرهای آبی و کاهش مصرف روشنایی در طول روز تاکید کرد.

متولی‌زاده از پیشگامی وزارت نیرو و ساختمان‌های اداری بخش‌های آب و برق در مدیریت بارهای سرمایشی و روشنایی و عدم استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل و مدیریت مصرف برق در ساختمان‌های اداری خبر داد.

مدیرعامل توانیر ادامه‌داد: ساختمانهای اداری به کاهش ۵۰ درصدی مصارف برق در فصل گرما مکلف شده‌اند و باید این امر کنترل و نتایج آن منعکس شود.

 

 ۷۵۰ هزار مشترک پُرمصرف
وی، تعداد مشترکانی که ۲ برابر مجموع کم‌مصرف‌ها در کشور برق مصرف می‌کنند را ۷۵۰ هزار مشترک ذکر کرد.

متولی‌زاده در عین حال از مصارف بالای مشترکان پرمصرفی خبر داد که هریک ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف برق مصرف می‌کنند.

مدیرعامل توانیر ادامه‌داد: اینها باید محدود شوند و در گام نخست بروشورهای اطلاع‌رسانی که توسط روابط عمومی توانیر تهیه شده، بین آنها توزیع می‌شود.

وی همچنین تعداد مشترکان کم مصرف را که از برق رایگان طرح برق امید استفاده می کنند حدود ۷.۵ میلیون مشترک ذکر کرد.

متولی‌زاده، مصرف برق هر دستگاه تولید رمز ارز همچنین کاهش یک تا دو درجه از برودت سیستمهای سرمایشی را معادل مصرف ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی عنوان کرد.

وی در پایان، استفاده حداکثری روابط عمومی‌های صنعت برق از شبکه‌های استانی صدا و سیما و سایر رسانه ها به‌منظور ترویج برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف برق و عبور از تابستان امسال مورد تاکید قرار داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">