ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس آمار منتشره یک بانک کشور حدود 40 درصد از فعالیت های بانکی در کلان شهرهای کشور به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه رشد بانکداری اینترنتی در کشور وابستگی مستقیمی به زیرساخت های مخابراتی دارد، اظهار داشت: در صورتی که تمامی مجموعه عوامل زیرساختی دست به دست هم دهند با استفاده از تبادل دانش کشورهای دیگر می توان اینترنت بانکینگ را توسعه داده و عملیات بانکی را پشت مانیتورها و صفحه گوشی موبایل بدون حضور فیزیکی انجام داد.

"حسن افشار محمدیان" با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته تمامی عملیات بانکی در بستر بانکداری الکترونیکی صورت می گیرد، گفت: با توجه به شرایط بانکداری الکترونیکی در کشور پیش بینی می شود در سال های آینده حدود 50 درصد از سرویس های بانکی در بیشتر مجازی صورت گیرد.

وی با اشاره به افزایش تراکم و فشردگی فضاهای شهری و همچنین بالارفتن میزان و تنوع نیازهای مردم اظهار داشت: روش های سنتی و قدیمی دیگر جوابگوی نیاز مشتریان بانکی نیست به همین دلیل نمی توانند نیازهای جوامع امروزی را برطرف کنند.

محمدیان تصریح کرد: در تمامی سطح دنیا در بخش‌های خدماتی، روش های متداول وسنتی جایگاه خود را به روش های الکترونیکی داده اند.

معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی معتقد است که سسیستم بانکی کشور هم که تبادلات مالی و فعالیت اقتصادی جامعه را سمت و سو می دهد به عنوان مهمترین بخش محسوب می شود که هم در حوزه بانکداری الکترونیکی به طور جدی گام برداشته و بخش زیاد مردم به روش ها و ابزارهای نوین گرایش پیدا کرده اند.

  • ۹۱/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">