ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۶۵ میلیون واحد مسکونی کدپستی ۱۰ رقمی گرفتند

| يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور گفت: ۶۵ میلیون واحد مسکونی، تجاری و اداری شهری و روستایی در راستای اجرای طرح ملی "جی نف" دارای کد پستی ۱۰ رقمی شد.
جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد. همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی در گفت و گو با ایرنا در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار کرد: اجرای طرح ملی "جی نف" تمامی اماکن مسکونی، اداری، تجاری و سایر مکان ها دارای یک آدرس استاندارد و منحصر به فرد خواهند شد که قابلیت اتصال نشانی توصیفی و هندسی را برای کاربران فراهم می کند.

وی افزود: تمامی آدرس ها در سطح کشور استاندارد و دستگاه های خدمات رسان و غیر خدمات رسان بخش های مختلف می توانند برخط آدرس بدون خوداظهاری مشتریان را فراهم کنند.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور تصریح کرد: استقرار این بانک اطلاعاتی و با اضافه شدن بانک های اطلاعاتی ارزش افزوده خاصی برای ایجاد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان ها و دستگاه ها فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی جی نف از سال ۹۶ آغاز و برنامه ریزی شده بود که تا ۱۴۰۰ تمام شود اما به دلایل مشکلاتی تاکنون باقی مانده است.

ربانی یادآور شد: برنامه ریزی شده است که تمام نقاط شهری سطح کشور تا پایان خرداد ماه سال جاری به آدرس هندسی متصل شوند و تمامی آدرس های روستایی نیز تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی خواهد شد.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور در ادامه از بهره برداری بانک اطلاعاتی ۳۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و گفت: تعدادی از اماکن سطح کشور با نام محله و بدون پلاک هستند که شهرداری ها و دهیاری ها باید هرچه سریعتر نسبت به پلاک گذاری این اماکن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از اماکن کشور بدون پلاک آبی شهرداری و دهیاری هستند گفت: نبود پلاک باعث چالش و مشکل خواهد شد در این خصوص باید تلاش ها مضاعف شود چرا که اجرای کامل پروژه ملی GNAF فرصت خدمت‌گذاری الکترونیکی برای تمامی مردم فراهم خواهد کرد.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور در سفر یک روزه خود به استان خراسان شمالی در کارگروه تخصصی پروژه اقتصاد مقاومی پروژه ملی GNAF در استانداری خراسان شمالی حضور داشت و همچنین در جلسه شورای اداری شرکت پست استان نیز شرکت کرد.

  • ۰۳/۰۲/۰۹

شرکت پست

طرح G-NAF

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">