ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه پارسال رقمی از اعتبار 90 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات برای کمک به شرکت‌های ICT در اختیار بخش خصوصی قرار نگرفت، گفت: تاکنون نیز معادل یک دوازدهم اعتبار 120 میلیارد تومانی امسال، طرح تصویب شده است.

مهدی فقیهی اظهارداشت: در سال گذشته مبلغ 90 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت‌های ICT بخش خصوصی به کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص پیدا کرد.

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ بخشی از این اعتبار 90 میلیارد تومانی توسط وزارت ارتباطات تخصیص نیافت، گفت: به این ترتیب سال گذشته برای توسعه و پویایی بخش خصوصی ICT کشور فرصت سوزی شد و مبالغی که می‌توانست در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد بدون‌مصرف ماند.

وی ادامه داد: همچنین امسال نیز مبلغ 120 میلیارد تومان اعتبار برای کمیته وام وجود اداره شده تخصیص یافته که تاکنون از طرف بخش خصوصی برای حدود یک چهارم این مبلغ طرح ارسال شده و از بین طرح‌های ارسال شده نیز حدود یک سوم طرح‌ها تصویب و در حال طی مراحل تخصیص اعتبار است.

به گزارش فارس فقیهی با اشاره به روند فعالیت کمیته وام وجود اداره شده، تصریح کرد: ارسال طرح به میزان حدود یک چهارم اعتبار کمیته وام وجوه اداره توسط بخش خصوصی از کندی کار از سوی شرکت‌های خصوصی بازار ICT حکایت دارد که نشان می‌دهد بخش خصوصی از این موضوع اطلاع ندارند یا بخش خصوصی به میزان اعتبار کمیته وام وجود اداره شده طرح برای ارائه ندارد.

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین روند فعالیت کمیته وام وجود اداره شده وزارت ارتباطات باید در سمت عرضه و تقاضا تسریع شود و کندی‌های قبلی این کمیته برای ایجاد تحرک و پوپایی بیشتر در بازار بخش خصوصی ICT جبران شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">