ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ADSL باید 256 کیلوبیت به بالا باشد

| چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

در حال حاضر میزان فیبر نوری کشور 20 STM1 است که معادل ظرفیت 2/1 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

مهندس صابر فیضی ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات مبنی بر محدودیت ارائه اینترنت پرسرعت با ظرفیت بیش از 128 کیلوبیت بر ثانیه با بیان این مطلب، گفت: با پهنای باند موجود به طور همزمان 10 هزار نفر می‌‏توانند به شبکه دسترسی پیدا کنند.

وی، با بیان این که در حال حاضر استفاده از پهنای باند در کشور با توجه به میزان کاربران مشکلی در برندارد، در خصوص دلیل صدور این بخشنامه اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: دلایل صدور این بخشنامه باید از سوی سازمان تنظیم مقررات پاسخ داده شود.

مهندس فیضی ، خاطرنشان کرد: ظرفیت 128 کیلوبیت بر ثانیه دو برابر دایل آپ خواهد بود و ADSL زمانی مفهوم پیدا خواهد کرد که بیش از 128 کیلوبیت برثانیه یعنی 256 کیلوبیت به بالا باشد.

وی ، همچنین در خصوص ارائه پهنای باند رایگان به مراکز داده (IDC) ، اظهارداشت: تا زمانی که مجوز قانونی از سوی دولت اخذ نشود نمی‌‏توان این کار را انجام داد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با بیان این که در پروانه مراکز داده مقرر شده است که در صورت امکان به مدت 2 سال پهنای باند رایگان در اختیارشان قرار گیرد، تصریح کرد: این بحث را در دستور کار قرار داده‌‏ایم و در صدد هستیم با مجوزهای قانونی حداقل این میزان را به نصف قیمت کاهش دهیم.

  • ۸۵/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">