ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت همراه اول در اطلاعیه ای اعلام کرد: خدمات مبتنی بر محتوا، همان خدمات ارزش افزوده است که تنها از سوی مشترک فعال می شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در اطلاعیه همراه اول آمده است اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت جزو خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و پیمانکار ارائه کننده خدمات محتوایی طرف قرارداد با اپراتور تلفن همراه قبل از شروع ارائه این خدمات، از طریق ارسال پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کرده و درصورت تائید مشترک، آن را فعال می کند.
براساس این اطلاعیه سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها، شعربازی و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند.
مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره 800 و یا شماره گیری کد #800* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل آنها را قطع کنند.
در اطلاعیه همراه اول تاکید شده همراه اولی ها در صورت بروز هرگونه خطا در فعال‌ سازی و یا غیر فعال‌ سازی این سرویس ها می توانند از طریق خط همراه اول با شماره 9990 (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره 9129990 تماس بگیرند.
گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزء خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #800* در حال حاضر قابل مشاهده نیست و به علت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می کنند سرویسی را فعال نکرده اند از اینگونه خدمات استفاده کرده اند. به عنوان مثال سرویس هایی همچون «اعلام خلافی خودرو (با هزینه 3500 ریال)»، «اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه 3500 ریال)»، «استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه 3500 ریال)»، «پیگیری مرسولات پستی» و «خدمات شهرداری و سازمان ثبت» هزینه دار بوده و بسیاری از مشترکین از این موضوع بی اطلاع هستند.
همراه اول اعلام کرد،پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی متفاوت است؛ پیامک های تبلیغاتی نوعی از تبلیغات بر بستر موبایل است که در آن به شکل صورت رایگان از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می شود. همچنین سازمان ها، موسسات و شرکت ها از این طریق می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.
در ادامه این اطلاعیه می افزاید ردیفی که در قبوض تحت عنوان «سایر هزینه ها» مشاهده می شود، بیانگر مبلغ خدماتی است که مشترکین از دفاتر خدماتی یا سامانه های پاسخگویی دریافت می کنند که با کد عددی مشخص شده و مشترکین اپراتور اول می توانند با مراجعه به پرتال این شرکت (سایت همراه اول /تعرفه/سیم کارت دائمی) و یا سامانه «همراه من» از جزئیات هزینه مورد نظر مطلع شوند. هزینه خدماتی نظیر «تغییر و اصلاح آدرس»، «قطع و وصل سیم کارت»، «چاپ قبض المثنی» و «آوای انتظار» در قالب «سایر هزینه ها» در نظر گرفته می شود.
در پایان این اطلاعیه آمده است: همراه اولی ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (9990) این اپراتور تماس بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">