ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری زوج کلاهبردار در سایت دیوار

| چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

زن و شوهری که با گذاشتن آگهی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار از یک شهروند ساکن عنبرآباد، کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد بیان کرد: «در پی پرونده‌ی واصله به پلیس فتا شهرستان عنبرآباد و شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت دیوار به بهانه فروش لوازم خانگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت».

سرهنگ محمود بیدشکی افزود: «با بررسی‌ها و انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد زوجی با انتشار آگهی فروش لوازم خانگی در سایت دیوار یکی از شهروندان را فریب داده و با اخذ مبلغی از وی کلاهبرداری کرده‌اند».

وی ادامه داد: «ماموران پلیس فتا طی هماهنگی با مقام قضایی و انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه متهمان را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و آنان را طی عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند».

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد اضافه کرد: «زوج دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا شهرستان عنبرآباد در بازجویی تخصصی ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری در این سایت شدند اما پس از مواجهه با مالباخته و ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کردند».
وی با بیان این‌که متهمان داری سابقه‌ی کلاهبرداری بوده و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند، در خصوص آگهی‌های درج شده در سایت‌های آگهی‌نامه مانند دیوار و شیپور، گفت: «کاربران باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران در فضای سایبری گرفتار نشوند و قبل از واریز هرگونه وجه از صحت و سلامت معامله مطمئن شوند و از نزدیک کالا را رویت کنند و یا با تماس تلفنی از وجود آن آگاه شوند».

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">