ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهام مخابرات دی ماه ‪ عرصه می‌شود

| دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۸۶، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

سهام شرکت مخابرات ایران روز اول دی ماه امسال در بورس اوراق بهادار تهران عرصه خواهد شد.

به گزارش شرکت اطلاع‌رسانی بورس تهران، نشست هماهنگی پذیرش و عرضه سهام شرکت مخابرات ایران با حضور"علی رحمانی" و "صابر فیضی" مدیران عامل دو شرکت بورس و مخابرات برگزار شد.

در پایان این نشست مقرر شد مدارک مورد نیاز پذیرش تا روز اول آذر ‪۸۶‬ تکمیل و گزارش پذیرش و پیش نویس امیدنامه شرکت مخابرات برای طرح در هیات پذیرش تا ‪ ۱۳‬آذر ‪ ۸۶‬تهیه شود.

پس از این مراحل، نشست معارفه با سرمایه‌گذاران و فعالان بازار برگزار خواهد شد تا سهام شرکت مخابرات ایران در نخستین روز دهمین ماه سال در بورس تهران عرضه شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد در خصوص بازاریابی برای سهام، ضمن ادامه مذاکرات با شرکت‌های خارجی، از طریق شرکت‌های تامین سرمایه نیز اقدام و با توجه به اهمیت قیمت‌گذاری شرکت مخابرات ایران و تفاوت آن با روش‌های متداول قیمت‌گذاری ، از طریق بورس دوره آموزشی قیمت‌گذاری شرکت‌های مخابراتی با همکاری موسسات خارجی برگزار شود.

مهمترین اقدامهای شرکت مخابرات ایران در فاصله زمان‌بندی آماده‌سازی پذیرش تا عرضه شامل تعیین تکلیف حساب‌های فیمابین با شرکت‌های همگروه خصوصا شرکت ارتباطات زیر ساخت، بررسی ساختار مالی و لزوم افزایش سرمایه، تهیه صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال ‪ ،۱۳۸۵‬صورت‌های مالی تلفیقی میان دوره‌ای منتهی به ‪ ۳۱‬شهریور سال جاری و گزارش بودجه حسابرسی شده سال ‪۱۳۸۶‬ ، بررسی وضعیت نرم‌افزارهای مالی و حسابداری و تجهیز واحد مالی و تهیه برنامه کسب و کار اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز اقدامهای انجام شده برای آماده‌سازی شرکت و ورود به بورس را در چهار محور تشریح کرد.

"صابر فیضی"گفت: اساسنامه شرکت مخابرات ایران (مطابق با اساسنامه تیپ بورس) به تصویب هیات دولت رسیده و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: جدا شدن شرکت ارتباطات زیرساخت از شرکت مخابرات ایران در سال ‪ ،۱۳۸۵‬به‌صورت کاهش سرمایه دولت در شرکت مخابرات اعمال شده است. خالص دارایی‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات نیز در ابتدای سال ‪ ۱۳۸۶‬به شرکت‌های مخابرات استانی منتقل و شخصیت حقوقی آن از شرکت مخابرات ایران منفک شده است.

فیضی خاطرنشان کرد: با توجه به روشن شدن موارد یاد شده صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال ‪ ۱۳۸۵‬تا پایان نیمه نخست آبان به بورس ارائه خواهد شد.

وی در خصوص تعیین تکلیف حقوق عمومی در ترازنامه تلفیقی شرکت مخابرات ایران یادآور شد: در نخستین هفته بعد از ماه مبارک رمضان، نشستی با حضور سران سه قوه و وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل خواهد شد تا درباره نحوه تبدیل آن به سرمایه تصمیم‌گیری شود.

براین اساس کارگزار معرف شرکت مخابرات ایران، هفته آینده در جلسه هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تعیین و به بورس معرفی خواهد شد.

  • ۸۶/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">