ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاخ سفید درصدد راه اندازی یک مرکز فرماندهی سایبری مستقل در درون ارتش این کشور است، همچنین ممکن است اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا در این زمینه کاملا از آن گرفته شود.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، طرحی که ترامپ به دنبال اجرای ان است باعث خواهد شد که رسیدگی به امور سایبری به این کشور بیشتر از منظر نظامیان صورت بگیرد و نهادهای غیرنظامی از دخالت در این زمینه منع شوند.

فرماندهی سایبری ارتش آمریکا در کنار نه فرماندهی دیگر ایفای وظیفه خواهد کرد و تلاش خواهد نمود ماموریت های مربوط به فضای مجازی را با استقلال و دقت بیشتری به انجام رساند.

به گفته ترامپ، پنتاگون از مدتها قبل به دنبال اجرای چنین طرحی بوده و امید می رود از این طریق اهمیت دفاع از فضای سایبری برای همگان مشخص شود. با توجه به افزایش حملات سایبری به زیرساخت های دولتی، تجاری و شخصی در ایالات متحده ترامپ از ابتدای روی کارآمدن طرح های مختلفی را در این زمینه به اجرا درآورده است.

ترامپ در ماه می هم یک فرمان اجرایی را امضا کرده بود و خواستار تغییرات اساسی در زمینه امنیت سایبری شبکه های فدرال، زیرساخت های حیاتی و شبکه های آنلاین در این کشور شده بود. حملات هکری روس ها به انتخابات آمریکا در سال 2016 هم موجب شده تا نگرانی ها در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد.

  • ۹۶/۰۵/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">