ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین وضعیت اجرای سامانه سپهتن

| سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس راهور فراجا از برنامه‌ریزی برای تجهیز ناوگان باری کشور به سامانه سپهتن خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سیدکمال هادیانفر در جلسه امضاء تفاهم نامه همکاری چهار جانبه برای راه‌اندازی سامانه سپهتن گفت: یکی از کار‌هایی که با ابتکار پلیس و دستگاه‌های دیگر از سال‌های قبل دنبال شد این بود که ما بتوانیم کامیون‌ها، تریلی‌ها، تانکر و ... را که معمولا کنترل نمی‌شوند به صورت سیستماتیک و هوشمند کنترل کنیم، در همین راستا نیز سامانه سپهتن اجرایی شد.

وی افزود: بعد از نصب این سامانه، کامیون‌ها و تریلی‌ها با حرکت از مبدا تا رسیدن به مقصد از سوی پلیس رصد می‌شوند و نحوه رانندگی، وضعیت راننده و سایر موارد که نیاز به کنترل دارد همانند اتوبوس‌ها کنترل خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه سامانه سپهتن از سال ۹۳ روی اتوبوس‌ها نصب شده بود، گفت: امروز ۱۲ هزار اتوبوس این نرم‌افزار صد در صد ایرانی را دارند و از این طریق رفتار‌های ترافیکی آن‌ها کنترل می‌شود.

سردار هادیانفر از تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان باری جاده‌ای به سامانه سپهتن نیز خبرداد و گفت‌: با مصوبه دولت ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون، تریلر و تانکر تا آخر امسال به این سامانه مجهز می‌شوند تا بر تردد و تخلفات آن‌ها نظارت داشته باشیم چراکه اکنون نظارت سیستمی بر این وسایل نقلیه و رفتار‌های پرخطر آن‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص اهداف تجهیز ناوگان باری جاده‌ای به سامانه سپهتن گفت: تسهیل و ایجاد نظم در ترددها، پیشگیری از تصادفات و بهینه‌سازی مصرف سوخت، جزو اهداف‌هایی است که در این طرح پیش بینی شده است.

وی همچین به نقاط حادثه‌ساز جاده‌ای و ایمنی خودرو‌ها اشاره کرد و گفت: دو هزار نقطه پرخطر در شهر‌ها وجود دارد که شهرداری‌ها باید آن را رفع خطر کنند. ایمنی خودرو‌ها بحث بسیار جدی است که باید در این حوزه وزارت صمت و سازمان استاندارد اقدامات جدی انجام دهند. شما ببینید در همین نوروز ۱۳ دستگاه خودرو در تصادفات دچار حریق شدند و افرادی که در آن‌ها بودند، سوختند.

هادیانفر با بیان اینکه پنج عامل مدیریت، عامل انسانی، راه، وسیله و اصلاح قوانین و مقررات عوامل اصلی تصادفات است، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که قوانین بازدارنده نیست و باید حتما اصلاح شود.

  • ۰۲/۰۲/۰۵

سامانه سپهتن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">