ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آموزش مجازی به امنیت کودکان آسیب می‌زند

| سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۴:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

کمیساریای کودکان و اتحادیه‌های آموزشی انگلیس، نگرانی‌هایی را درباره محافظت از دانش‌آموزان تحت آموزش مجازی مطرح کرده‌اند.
به گزارش آنا، کمیساریای کودکان و اتحادیه‌های آموزشی انگلیس نسبت به وضعیت آموزشی کودکان به دولت این کشور هشدار داده‌اند؛ ارقام جدید نشان دهنده افزایش تعداد دانش‌آموزانی است که در حال گذراندن دوره تحصیلی در خانه هستند.

آنها نگرانی‌هایی را درباره محافظت از دانش‌آموزان آموزش‌دیده در خانه مطرح کرده‌ و هشدار داده‌اند که برخی از آنها ممکن است بدون افزایش حمایت‌ها، آموزش و تحصیل را رها کنند.

بررسی اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد، تعداد دانش آموزانی که در خانه تحصیل کرده‌اند از سال ۲۰۱۸ تا کنون ۴۰ درصد افزایش یافته است. طبق داده‌های موجود در سال ۲۰۲۲، ۸۱ هزار و ۲۵۰ کودک دوره تحصیلی را در خانه گذرانده‌اند درحالی‌که چهار سال پیش، قبل از همه‌گیری، شمار کودکانی که تحصیل آنلاین داشتند تنها ۵۷ هزار و ۳۵۰ نفر بوده است.

کارشناسان تاکید می‌کنند، از آنجایی که هیچ ثبت رسمی از تعداد دانش آموزانی که خارج از مدرسه تحصیل می‌کنند وجود ندارد و اطلاع رسانی به مقامات محلی برای والدین اجباری نیست، اعداد واقعی دانش‌آموزان مجازی به مراتب می‌تواند بیشتر باشد. والدین همچنین موظف نیستند به مقامات محلی یا مدارس بگویند که فرزندان خود را در خانه آموزش می‌دهند یا آنها را به مدرسه می‌برند اما اگر مدارس بدانند که کودکی برای آموزش در خانه به بیرون از مدرسه آورده شده است، موظفند به شورای محلی اطلاع دهند.

آخرین ارقام به روند صعودی که در تحقیقات قبلی فاش شده بود  مهر تایید می‌زند؛ ارقام منتشر شده توسط آن لانگفیلد، کمیسر سابق کودکان در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸،  بیش از شصت هزار کودک در خانه تحت آموزش قرار گرفتند که این رقم ۲۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷افزایش داشته و در هر یک از پنج سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را پشت سر گذاشته است.

تحقیقات جداگانه حاکی از آن است که آموزش در خانه از آن زمان به بعد افزایش یافته است. 

یک نظرسنجی سالانه از شوراهای انگلیسی که توسط انجمن مدیران خدمات کودکان صورت گرفته تخمین می‌زند، ۸۱ هزار کودک در اکتبر سال گذشته در خانه آموزش دیده‌اند که این رقم ۷ درصد نسبت به ۷۵ هزاز و ۶۰۰ دانش‌آموز در سال ۲۰۲ افزایش داشته است.

براساس این نظرسنجی، شمار کودکان تحت آموزش مجازی در سال ۲۰۱۹ اندکی کاهش یافت و به ۵۴ هزار نفر رسید و در اکتبر ۲۰۲۰ پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید، مجدداً ۳۸ درصد افزایش یافت.

ایندیپندنت با والدینی صحبت کرده که پس از یک تجربه مثبت در طول همه‌گیری کووید، زمانی که دانش‌آموزان در طول ماه‌ها قرنطینه در خانه نگه داشته شدند، آموزش خانگی فرزندان خود را شروع کردند. طبق اظهارات والدین، فرزندان آنها از آزادی بیشتر و آموزش تک به تک متناسب با نیازهای آنها برخوردار بودند، اما اکنون محدودیت‌های همه‌گیری به پایان رسیده و دولت با درخواست‌هایی برای نظارت بیشتر بر دانش‌آموزان مجازی مواجه است به این دلیل که تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به این سبک روی می‌آورند و دولت باید مطمئن شود که کودکان در نتیجه آموزش مجازی آسیب نخواهند دید.

دام راشل سوزا، کمیسر کودکان، گفت: «این‌که بچه‌ها را به مدرسه بازگردانیم یک "اولویت مطلق" است؛  من واقعاً معتقدم که مدرسه بهترین مکان برای کودکان است، نه فقط از نظر آموزشی، بلکه از نظر رفاه و محافظت نیز می‌تواند بهترین مکان برای آنها باشد. کسانی که بر‌اساس قانون انتخاب می‌کنند از حق خود برای تحصیل در خانه استفاده کنند، واقعاً حق دارند این کار را انجام دهند، با این حال، من فکر می‌کنم که مهم است بدانیم چه کسانی هستند و کجا هستند تا مطمئن شویم که بچه‌ها حساب شده  تحت آموزش هستند و اگر نیاز باشد مورد حمایت هم قرار می‌گیرند. همچنین نباید اینطور باشد که کودکی که از قبل آسیب پذیر است در مدرسه آموزش نبیند».

درخواست‌های انتشار اطلاعات توسط ولسی هال آکسفورد، یک کالج آموزش خانگی که دوره‌های آموزشی از راه دور ارائه می‌دهد و از مزایای یادگیری در خانه حمایت می‌کند، ارسال شد.

لی ویلکاک از ووسلی هال گفت: «آنچه بسیار آشکار به نظر می‌رسد این است که آن دسته از والدینی که برای اولین بار در طول کووید-۱۹ آموزش خانگی را امتحان کردند، متوجه شده‌اند که یادگیری آنلاین چقدر می‌تواند مفید باشد. مدرسه در خانه به کودکان این امکان را می‌دهد که با سرعت خود و در زمان مناسب یاد بگیرند. این یک رویکرد کودک محور به آموزش نسبت به کلاس‌های سنتی است".

در همین راستا گفت‌وگویی با والدین کودکان تحت آموزش مجازی شده که به این شرح است:

جیمز باس، پدری در کمبریج شایر می‌گوید، کانر، پسر ۱۳ ساله او با تمرکز مشکل دارد و در کلاس حواسش پرت می‌شود و همیشه دچار مشکل بوده است؛ کانر پس از شیوع ویروس کرونا تحت آموزش مجازی قرار گرفت و به گفته پدرش، بدین طریق از آزادی بیشتری برای استراحت، بازی روی ترامپولین یا دوچرخه‌سواری در زمانی که به استراحت نیاز داشت برخوردار بود.

شریلین بالوگون، پدر دیگری از دانش‌آموزان تجربه مشابهی داشت. او می‌گوید یکی از پسرانش دارای اختلال طیف اوتیسم است و توانسته است آموزش‌های خانگی خود را مطابق با نیازهایش تنظیم کند؛ به عنوان مثال به اندازه کارهای مورد نیاز وقت بگذارد یا در عوض با نقاشی درس روز را یاد بگیرد.

پل وایتمن، دبیر کل اتحادیه رهبران مدارس NAHT گفت، دلایل افزایش آموزش در خانه پیچیده و متنوع است؛ این دلایل از  نگرانی‌های مربوط به کووید در چند سال گذشته گرفته تا فشار بر سیستم SEND (نیازهای آموزشی ویژه و معلولیت‌ها)، با بودجه و ظرفیت ناکافی برای حمایت از نیازهای کودکان را شامل می‌شود. اما با وجود این، افزایش تمایل به مدارس غیر حضوری باید تحت نظارت و کنترل قرار بگیرد.

 

** خطر گم شدن کودکان در خارج از سیستم  آموزشی

جف بارتون از انجمن رهبران مدارس و کالج‌ها گفت: اعضای ما نگران محافظت از کودکانی هستند که در مدرسه نیستند. کودکانی که در معرض خطر هستند ممکن است به هر دلیلی از دست بروند، زیرا نه مدرسه و نه مقامات محلی مطمئناً نمی‌دانند چه اتفاقی برای آنها افتاده است. بدون ثبت رسمی، خطر گم شدن کودکان در خارج از سیستم وجود دارد. به همین دلیل مقامات محلی تلاش می‌کنند، تعداد کودکانی که در مدرسه نیستند را ردیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ گونه نگرانی حفاظتی وجود ندارد و به آنها حمایت مناسب ارائه می‌شود.

وی لازمه سر وسامان دادن به این وضعیت را  ثبت نام اجباری در مدارس دانست. 

رئیس اتحادیه نیز یادآوری کرد: بسیاری از خانواده‌ها تصمیم سنجیده‌ای برای آموزش فرزندان خود در خانه می‌گیرند و برنامه‌ای برای یادگیری و فعالیت در محیطی امن را به اجرا در می‌آورند. با این حال، آموزش در خانه کاری سخت و سنگین است و مهم است که اطمینان حاصل شود همه کودکان از استاندارد آموزشی کافی برخوردار هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: «ما به کار با مقامات محلی در مورد ثبت نام غیر قانونی کودکانی که در مدرسه نیستند ادامه می‌دهیم و متعهد به وضع قوانین برای ثبت نام‌های قانونی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه کودکان ایمن هستند و آموزش را از دست نمی‌دهند.

این امر بر حق والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را در خانه آموزش دهند، تأثیری نخواهد گذاشت، مشروط بر اینکه با در نظر گرفتن منافع کودک انجام شود و آموزش مناسب باشد«.

  • ۰۲/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">