ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا اپل از شیائومی تقلید می‌کند؟

| سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

کمپانی شیائومی که یکی از تولیدکنندگان فعال گوشی های هوشمند در چین به شمار می رود، در اواخر سال جاری شک بزرگی به بازار وارد کرد.

به گزارش کلیک، شیائومی به تازگی گوشی هوشمند جدید دیدنی و جذاب Mi Mix را معرفی کرد. این غول ۶٫۴ اینچی، به دلیل این که دارای صفحه نمایشی بدون حایشه با گوشه های منحنی است، بسسیار خبرساز شد.

اما به نظر ما آن چه که واقعا Mi Mix را استثنایی می کند، تفاوت این دستگاه و مهندسی ساخت آن با گوشی های فعلی موجود در بازار است که توانسته سنسورهای خروجی صدای گوشی و اعلان ها را حذف کند، که در گوشی های موجود به ندرت شاهد آن هستیم. اگر بخواهیم یک جمله به صورت خلاصه در مورد Mi Mix بگوییم، این گوشی تقریبا تمام تکنولوژی های حال حاضر دنیای فناوری را در خود جای داده است. اما سوال مهمی که حالا مطرح می شود این است که آیا کمپانی های بزرگی مانند اپل با این گوشی به چالش کشیده می شوند؟ یا مثلا به فکر کپی برداری از آن و استفاده تکنولوژی Mi Mix در نسل بعدی گوشی های خود می افتند؟

پس از انتشار آیفون۷ معلوم شد که این گوشی بازسازی زیرکانه ای از آیفون ۶اس است و ظاهرا طبق اخبار منتشر شده اپل طراحی مجدد خود برای این گوشی را می خواهد در سالگرد ۱۰ سالگی آن انجام دهد. با فرا رسیدن سال ۲۰۱۷، آیفون ده ساله می شود و ظاهرا اپل قصد دارد آیفون این سال را بسیار متفاوت و پرشورتر تولید کند. همه این تفاوت ها از طراحی بدنه گوشی شروع می شود، که هنوز زمان زیادی مانده است تا طراحی گوشی های هوشمند جهش چشمگیر رو به جلویی داشته باشد. آن ها در حال حاضر فقط فلز، شیشه، صفحه نمایش های بزرگ و دوربین های با کیفیت بالا هستند.

بنابراین گزینه های اپل چه می تواند باشد؟ مسلما نازک تر کردن آیفون تغییر چشمگیری به حساب نمی آید. اپل می تواند نمایشگر آیفون را منحنی کند، مانند کاری که سامسونگ انجام داد. اما باز هم تغییر بزرگی نیست. در هر صورت، به نظر اپل کار سختی از نظر مهندسی سازه آیفون۸ در پیش دارد. اصلا شاید بهتر باشد فقط برای جلب رضایت کاربران و موفقیت بیشتر در بازار، بر روی مزیت های کارکردی آیفون تغییراتی را اعمال کند. به هر حال، اپل اعلام نکرده است که این تغییرات در کدام قسمت خواهد بود و شاید اصلا همین مورد آخر را انجام دهد. از طرفی، تنها چیزی که واقعا می تواند باعث ایجاد تغییر چشمگیر یا به روز رسانی و بهینه سازی در طراحی بیرونی آیفون شود، صفحه نمایش و قاب آن است.

اپل همراه با HTC و نوکیا، پیشگام استفاده از آلومینیوم به عنوان ماده اصلی برای ساخت قاب یک گوشی هوشمند است. اما همیشه فضا برای پیشرفت و جایگزینی فناوری های جدید با قدیمی وجود دارد و اپل هم تشخیص داد که زمان تغییر ماده اولیه ساخت قاب هایش فرا رسیده، در نتیجه مسیر خود را عوض کرد. سرامیک شایع ترین و بهترین جایگزینی بود که شرکت ها پس از آلومینیوم به سراغ استفاده از آن رفتند. در واقع هر شرکتی که قصد داشت گوشی خاص و ویژه تری تولید نماید، به سراغ سرامیک می رفت. اپل هم همین کار را انجام داد و بر روی گوشی های خود روکشی از پوسته سرامیک سفید کشید.

اما حالا نکته مهم تغییر ساختار نسل بعدی گوشی های آیفون است که اپل باید بتواند آن را به بهترین شکل ممکن عملی کند. پیش از این شایعه شده بود که اپل قرداد همکاری را سامسونگ برای تولید صفحه نمایش های منحنی بسته است، اما اپل این شایعات را تایید نکرد. آن چه مسلم است، اپل با قولی که خودش داده، برای خودش دردسر درست کرده (شاید هم دردسر درست نکرده باشد و به راختی بتواند گوشی متفاوت و بی نظیری تولید کند) و حالا باید به فکر خروج از این وضعیت باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">