ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با امضای تفاهم نامه مشترک با شرکت ملی پست، مختصات جغرافیایی محل استقرار تمام واحدهای آموزشی، پرورشی و واحدهای اداری تابع و یا تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش به صورت برخط ثبت می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای اجرای راهکارهای مرتبط سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آیین نامه اجرایی طرح نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF) در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام های مورد نیاز دستگاه های اجرایی از طریق شبکه ملی اطلاعات، تفاهم نامه ای مابین وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع وزارت آموزش وپرورش درهمین راستاگفت: احراز(تطبیق) نشانی، کد پستی و مختصات جغرافیایی محل استقرار تمام واحدهای آموزشی، پرورشی و واحدهای اداری تابع و یا تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و همچنین احراز(تطبیق)، کد پستی و مختصات جغرافیایی محل سکونت دانش آموزان با محل تحصیل، با استفاده از ساز و کارهای فنی، از سوی دانش آموزان یا اولیای آنها و اعلام نتیجه به مدرسه محل ثبت نام و تحصیل دانش آموزان، به عنوان نتایج این همکاری مشترک است.

اللهیارترکمن افزود: ارائه خدمات رایگان، استعلام الکترونیکی کدپستی 10 رقمی و آدرس دقیق مختصات جغرافیایی تمام واحدهای آموزشی و پرورشی و واحدهای اداری تابع و یا تحت نظارت وزارت در بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات  NIX:GSB توسط شرکت پست، مطابق با نیاز و الگوی اعلامی وزارت آموزش و پرورش، از دیگر خدمات مهم این تفاهم نامه است و با راه اندازی خدمات وب (Web Servise) که با همکاری معاونت آمار مرکز برنامه ریزی منابع انسانی، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره کل رفاه و پشتیبانی و دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، انجام می‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با این تفاهم نامه برای اولین بار؛ مکان محور کردن اطلاعات و داده های آموزش و پرورش فراهم خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">