ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ادعای سرقت اسرار تجاری آمریکا توسط چین

| دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰، ۰۵:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

آمریکا مدعی است دولت چین با روش‌های متنوعی اقدام به سرقت اسرار تجاری می‌کند.
به گزارش سایبربان؛ مرکز ملی ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا در اطلاعیه‌ای که در روزهای اخیر منتشر شد گفت، تلاش تهاجمی دولت چین برای تسلط بر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و بیوتکنولوژی، پکن را به "اصلی‌ترین رقیب استراتژیک" ایالات‌متحده تبدیل کرده است.

در این اطلاعیه ادعاشده، تهدیدات ناشی از دولت چین با توجه به این فناوری‌ها، به‌طور خاص در حال به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا است و دلیل آن راهبرد جامع و غنی چین است که در آن چین از طریق روش‌های متنوع قانونی، شبه قانونی و غیرقانونی به دنبال انتقال فناوری و جمع‌آوری اطلاعات می‌باشد.

مرکز ملی ضداطلاعات و امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی شد، این انتقال اطلاعات در سایه فعالیت‌های اطلاعاتی سنتی، سرقت مالکیت معنوی، افراد داخلی، شرکت‌های پیشرو و از طریق فعالیت‌های نسبتاً آشکار مانند سرمایه‌گذاری در علم و فناوری، همکاری دانشگاهی، ادغام و خرید و اقدامات قانونی و نظارتی صورت می‌گیرد.

مرکز یادشده در این اطلاعیه از شرکت‌ها خواسته برای محافظت از دارایی‌های ارزشمند خود اقداماتی را انجام دهند، مانند بررسی تأمین‌کنندگان، شرکا و سرمایه‌گذاران، تقویت برنامه‌های تهدید داخلی و تقویت بهداشت و امنیت سایبری. این سازمان از افراد فعال در این حوزه خواست مراقب حملات فیشینگ باشند و اهداف و روش‌های جذب استعدادها را بهتر بشناسند.

  • ۰۰/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">