ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ۵۰۰ کیلوگرمی ایران تا سال ۱۴۰۴ در مدار یک هزار کیلومتری زمین قرار می گیرد.

مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر، اولویت بخش فضایی کشور را قراردادن ماهواره عملیاتی ایران در مدار لئو و ژئوی زمین برای ارائه خدمات ماهواره ای به جامعه عنوان کرد و گفت: علاوه بر توسعه زیرساختهای فضایی، تلاش براین است که ماهواره ملی و بومی مخابراتی و سنجشی داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه های نقشه راه فضایی ایران در برنامه ده ساله نخست فضا اظهار داشت: در این نقشه راه، پرتاب کاوشگر را به ارتفاع  ۱۲۰ کیلومتری از سطح زمین داشتیم و به دانش طراحی و ساخت پرتابگر دست یافتیم.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: از این رو در سند دوم برنامه فضایی ۱۰ ساله، به مرور پرتاب ماهواره و کاوشگر را به مرز ۵۰۰ کیلومتری و هزار کیلومتری مدار زمین در دستور کار خواهیم داشت.

وی با اشاره به فاصله ۴۰۰ هزار کیلومتری تا کره ماه و ۵۹ میلیون کیلومتری از مریخ افزود: فناوری فضایی در دنیا به سمت طی کردن این فاصله ها است و ما نیز در برنامه داریم تا مدار ۳۶ هزار کیلومتری از سطح زمین (مدار ژئو) دست پیدا کنیم.

براری تاکید کرد: هم اکنون برنامه ریزی برای قراردادن ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین شکل گرفته تا دانش قرارگیری ماهواره در مدار لئو را تکمیل کنیم. پس از آن برنامه ریزی برای قراردادن ماهواره در مدار ۷ هزار کیلومتری و در نهایت مدار ۳۶ هزار کیلومتری انجام خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه فناوری فضایی در کشور متوقف نمی شود و به تدریج در حال حرکت به سمت قراردادن ماهواره در مدار ژئو زمین هستیم، گفت: در این مسیر تاکنون توفیقات خوبی داشته ایم.

وی با بیان اینکه برنامه ده ساله دوم فضا هنوز به تصویب نهایی نرسیده است، افزود: اما در صورت تصویب، توسعه ماهواره های بومی ایرانی را برای پرتاب دنبال می کنیم . تلاش این است که ماهواره ۵۰۰ کیلوگرمی ایران تا سال ۱۴۰۴ در مدار یکهزار کیلومتری زمین قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">