ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گفته کارشناسان، ژاپن از هوش مصنوعی برای دفاع در برابر اخبار جعلی استفاده می‌کند.
به گزارش سایبربان؛ ژاپن قصد دارد استفاده از هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل کمپین‌های اطلاعات نادرست خارجی آغاز و واکنش خود را به انتشار اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی تقویت کند.

کمپین‌های اطلاعات غلط، بخشی از چیزی است که جنگ شناختی نامیده می‌شود و شامل دستکاری افکار عمومی و ایجاد مخالفت از طریق رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر است. این حوزه با توجه به دامنه بالقوه آن، به طور فزاینده‌ای ششمین حوزه درگیری پس از زمین، دریا، هوا، فضا و قلمرو سایبری در نظر گرفته می‌شود.

کارشناسان معتقدند که ژاپن در حال حاضر برای مبارزه با این کمپین‌های اطلاعات غلط مجهز نیست و یک آژانس اختصاصی برای نظارت بر اخبار جعلی خارج از کشور یا قوانینی که مداخله در انتخابات را مجازات می‌کند، ندارد.

وزارت امور خارجه ژاپن یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی را در سال مالی 2023 راه‌اندازی خواهد کرد تا اطلاعات جعلی را در رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند و به آن اجازه می‌دهد تا چگونگی تلاش عوامل خارجی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در میان مدت تا بلندمدت را ردیابی کند.

این چارچوب نه تنها اطلاعاتی را که برای مخاطبان ژاپنی طراحی شده، پوشش می‌دهد، بلکه اطلاعاتی را نیز با هدف آسیب رساندن به برداشت‌های خارجی از ژاپن پوشش می‌دهد.

کارشناسان بخش خصوصی برای شناسایی منظم اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی در سال مالی 2023 استخدام می‌شوند.

نیروی پدافند (SDF) زمینی شخصی نیز ظرف یک دهه یک واحد اطلاعاتی اختصاصی ایجاد خواهد کرد. نیروی پدافند دریایی واحدی را با قابلیت‌های سایبری و ارتباطات ترکیبی راه‌اندازی خواهد کرد.

کارشناسان ادعا کردند که جنگ شناختی به عنوان یک نگرانی جهانی با دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده ظاهر شد. گمان می‌رود که مقاله‌های خبری جعلی درباره هیلاری رادهام کلینتون، نامزد دموکرات، که از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، به تغییر رقابت به نفع رقیب او، دونالد ترامپ، کمک کرده است.

بنابه گفته محققان، اطلاعات غلط در جنگ اوکراین نیز نقش داشته است؛ گزارش‌های جعلی درباره فرار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از کیِف، بلافاصله پس از حمله روسیه و اوکراین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. تحریم‌های غرب به دلیل افزایش جهانی قیمت مواد غذایی و جلب حمایت روسیه از سوی برخی کشورهای در حال توسعه مقصر شناخته شدند.

کارشناسان اعلام کردند که در پاسخ به اقدامات اخیر چین و روسیه، راهبرد امنیت ملی ژاپن که در ماه دسامبر گذشته تصویب شد، شامل طرح‌هایی برای تقویت توانایی این کشور در پاسخ به جنگ در حوزه شناختی، از جمله انتشار اطلاعات نادرست است.

چندین کشور در حال حاضر مکانیسم‌هایی برای پاسخ به جنگ شناختی دارند. در ایالات متحده، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت وظیفه نظارت و هشدار به مردم در مورد اطلاعات نادرست را بر عهده دارد. ترامپ در سپتامبر 2018 فرمان اجرایی امضا کرد تا عوامل خارجی دخیل در انتخابات آمریکا، از جمله با مسدود کردن دارایی‌هایشان در ایالات متحده، را تحریم کند.

بریتانیا شبکه‌های اجتماعی را 24 ساعته رصد می‌کند. در حالیکه این کشور مجازات‌های رسمی برای مداخله در انتخابات ندارد، یک کمیته ویژه پارلمانی گزارشی را در سال 2019 منتشر کرد و از دولت خواست که به انتخابات گذشته رسیدگی کند.

در آسیا، سنگاپور در اکتبر 2021 قانونی را تصویب کرد که به مقامات اجازه می‌داد محتوای آنلاین را برای جلوگیری از دخالت خارجی محدود کنند.

موتوهیرو سوچیا (Motohiro Tsuchiya)، استاد و کارشناس فناوری اطلاعات در دانشگاه کیو (Keio) در توکیو، گفت : «واکنش ژاپن به اطلاعات غلط تاکنون تا حدی با ماده 21 قانون اساسی که مخفی بودن ارتباطات را تضمین می‌کند، متوقف شده است. دولت باید با فیس‌بوک و سایر اپراتورهای رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد چارچوبی با هدف حذف اطلاعات نادرست همکاری کند.»

  • ۰۱/۱۰/۲۰

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">