ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استاندار تهران با اشاره به رتبه چهارم فناوری اطلاعات انتخابات در استان تهران از آمادگی برگزاری الکترونیکی انتخابات در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس وزیر کشور با موضوع انتخابات با بیان اینکه انتخابات جلوه ای از مردم سالاری دینی است اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی در همه ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات در موعد مقرر برگزار شده و نقطه اوج فعالیت های سیاسی نیز برگزاری انتخابات به منزله رکن جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در استان تهران افزود: انتخابات دوم اسفندماه در ۶۶۸۵ شعبه اخذ رأی در استان تهران برگزار شد و با توجه به اولویت آموزش مجریان ۱۶۹ هزار و ۸۵۰ نفر از عوامل اجرایی در مجموع ۷۲۵ هزار و ۶۲۵ نفر ساعت آموزش دیدند.
استاندار تهران سپس عنوان کرد: ویژگی مهم این دوره از انتخابات حرکت به سمت برگزاری الکترونیکی انتخابات بوده است، از اینرو دستگاه های احراز هویت در سراسر شعب انتخابات کشور از جمله استان تهران استقرار پیدا کرد که سبب کاهش هزینه ها، افزایش دقت، جلوگیری از تکرار رأی، اصلاح فرایندها و شفاف سازی انتخابات شد.
محسنی بندپی سپس در مورد شاخص های فناوری اطلاعات گفت: در شش شاخص شعب آنلاین، استعلام کلی، استعلام شدگان برخط، اعتبار رأی دهندگان، صورتجلسه آنلاین و شعبه بدون تغییر استان تهران با عملکرد ۹۹.۱ درصدی رتبه چهارم را کسب کرد در حالی که در دوره دهم مجلس شورای اسلامی استان تهران با عملکرد ۹۱.۴ درصدی در رتبه ۲۷ قرار داشت، ضمن اینکه سلامت، امنیت انتخابات و بی طرفی کامل نیز مورد توجه کامل قرار گرفت.
وی ادامه داد: به سبب فوت یکی از منتخبین مجلس شورای اسلامی در اثر کرونا، در سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات در استان تهران از جمله انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری به سبب رحلت آیت الله امینی نماینده استان تهران برگزار می شود که آمادگی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در سال ۱۴۰۰ وجود دارد.
استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان تهران اعم از تامین امنیت که نیروی انتظامی و در شهرستان ها بسیج و سپاه این امر را برعهده داشتند، همچنین فناوری اطلاعات استانداری، فرمانداری ها و سایر عوامل که اقدامات مختلف را پیگیری کردند تقدیر و تشکر می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">