ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش ۱۶۳ درصدی جرائم سایبری در خراسان جنوبی

| دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش ۱۶۳ درصد جرائم سایبری خراسان جنوبی در سه ماهه سال ۹۸ گفت: مجرمان جرائمی چون مزاحمت‌های اینترنتی و سایت‌های مستهجن از داخل استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی محمدپور صبح دوشنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی با موضوع بررسی اثر احتمالی توسعه اینترنت پرسرعت روستایی در گسترش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری جرائم سایبری خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۳ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی با اشاره به رشد ۲۰۳ درصدی جرائم مالی سایبری در فضای مجازی خراسان جنوبی اظهارکرد: کشف جرائم و مجرمان اینترنتی نیز در سه ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۹ درصد افزایش داشته است.

محمدپور ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته حدود ۳۱۹ میلیون تومان از طریق فضای مجازی از مردم خراسان‌جنوبی کلاهبرداری شده است که این میزان در فضای مجازی به یک میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: همه این آمارها را باید با توجه به این نکته تحلیل کرد که بسیاری از جرائم سایبری به ویژه در حوزه مزاحمت‌های اینترنتی و هتک حیثیت به پلیس فتا و یا مراجع قضایی به دلایل عدیده گزارش نمی‌شود.

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی اگر مجرمان مالی سایبری از خارج از استان هستند ولی متأسفانه در حوزه مزاحمت‌های اینترنتی و موضوع سایت های مستهجن از داخل استان هستند.

محمد پور اظهار کرد: با توجه به پایین‌تر بودن اطلاعات لازم برای استفاده از فضای مجازی در روستاها نسبت به شهر و حضور کمتر رسانه‌های جمعی در این مناطق حضور اینترنت پرسرعت در روستاها بدون آگاهی بخشی لازم بی شک آسیب‌زا است.

وی بیان کرد: باید قبل از اینکه پهنای باند اینترنت وارد روستاها شود با برنامه‌ریزی لازم و مناسب نسبت به آگاهی بخشی جوانان روستایی کار کنیم.

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی ادامه داد: حضور اینترنت همانطور که در شهر زندگی سالم و اصیل شهرنشینی را تغییر داده و موجب افزایش شکاف های بین والدین و فرزندان شده است، در روستاها نیز این تأثیر را خواهد گذاشت.

محمد پور با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی پلیش فتا تنها در شهرهای بیرجند و طبس وجود دارد، افزود: راه‌اندازی پلیس فتا در سایر شهرستان‌ها نیز بی‌شک می‌تواند نقش مهمی در پیگیری آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی گفت: در خراسان‌جنوبی شعبه مختص جرائم سایبری و اینترنتی در مجامع قضایی ندارد که پیگیری این مهم نیز لازم و ضروری است.

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وضعیت ارتباط جوانان به اینترنت از عادت به استفاده به اعتیاد به آن تبدیل شده است، یادآور شد: اوضاع فضای مجازی در خراسان‌جنوبی مطلوب نیست و با فضای حقیقی فاصله دارد.

  • ۹۸/۰۳/۲۷

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">