ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد از سایت‌های خبری و سامانه 1818

| سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مخابرات در قبوض تلفن همراه یا ثابت بندهایی اضافه کرده که بابت آن از مردم پول می‌گیرد و در این باره نیز اطلاع‌رسانی درستی نشده است.

محمدمهدی تندگویان در تذکرات پیش از دستور دویست و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به شبکه‌های مجازی اشاره کرد و گفت: فیلتر کردن سایت‌ها چه فایده‌ای دارد وقتی که 10 تا 20 سایت خبری مثل قارچ رشد می‌کند و اخبار دروغ می‌دهند البته در این بین سایت‌های خوب هم داریم.

وی افزود: در حال حاضر قسمتی از وقت مسؤولین صرف راست‌‌نمایی اخبار دروغ در سایت‌ها می‌شود.

تندگویان گفت: در حال حاضر سایت شورا آنلاین که نمی‌دانیم متعلق به شورا است یا خیر اخباری است دعواهای بین اعضای شورای شهر منتشر می‌کند که چهره بدی را از شورا نمایش می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیا شورا نمی‌تواند یک اقدام قانونی انجام دهد و در صورتی که این سایت برای شورا نیست بیشتر اخبار آن به حاشیه پرداخته می‌شود.

وی درباره مشکلاتی که شرکت مخابرات برای مردم ایجاد کرده است، گفت: مخابرات کشور مدتی است که در قبوض تلفن همراه یا ثابت بندهایی اضافه کرده که بابت آن از مردم پول می‌گیرند و این در حالی است که اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده است و در قبوض رقم‌های بالایی برای مردم می‌آید که باید پرداخت کنند و اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش فارس، تندگویان گفت: سایت رایانه‌ای پرداخت پول و تلفن 1818 دچار مشکل شده است چرا که مردم پول قبوض خود را پرداخت می‌کنند اما رسید به مخابرات نمی‌رود. این مشکل در تهران عمومی است و هنگامی که مردم به دفاتر مخابرات مراجعه می‌کنند عنوان می‌شود چون سی‌دی نیامده باید دوباره قبض‌ها را وارد کنند و مخابرات نباید دوباره این مبالغ را از مردم اخذ کند.

در ادامه طلایی که امروز رئیس شورای شهر تهران است، گفت: شورا سایتی به نام شورای اسلامی شهر تهران دارد و هر سایت دیگری ربطی به شورای شهر تهران ندارد.

 

در همین رابطه:جوابیه مخابرات تهران به انتقاد از سامانه 1818

روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، اعلام کرد احتراما ، در پاسخ به مطلب مندرج  در سایت خبری تحت عنوان " انتقاد از سایت های خبری و سامانه 1818 " به اطلاع می رساند:
هر گونه تغییرات و افزایش تعرفه تلفن ثابت بر اساس آیین نامه مصوب سازمان تنظیم مقررات و رگولاتوری صورت میگیرد و تغییرات در هر زمینه ای بصورت کامل از طریق رسانه های جمعی و سایت شرکت مخابرات استان تهران به عموم شهروندان اطلاع رسانی می شود.
لازم به ذکر است شماره  1818سامانه تلفنی دریافت و پرداخت قبوض کارکرد تلفن ثابت است و ارتباط تلفنی مشترکینی که از این طریق نسبت به پرداخت بدهی صورت حساب خود اقدام نمایند نهایتا ظرف مدت  3 دقیقه در سیستم مالی شرکت مخابرات استان تهران اعمال شده و مشترکین پس از هر پرداختی از طریق سامانه 1818 کد رهگیری دریافت میکنند.
همچنین در صورتیکه سامانه 1818 نیاز به روز رسانی و یا ارتقاء داشته باشد و منجر به اختلال گردد از طریق رسانه های جمعی و سایت شرکت مخابرات استان تهران، به نشانی www.tct.ir به مشترکین اطلاع رسانی می شود.
در پایان از مسئولان و به خصوص افرادی که نماینده مردم هستند انتظار می رود پس از اطلاع یابی دقیق در مورد نهادهای خدمت رسانی همانند مخابرات اقدام به مصاحبه نمایند تا ارائه اطلاعات نادرست، موجب تشویش اذهان عمومی و حتی کاهش اعتبار مرجع خبری نشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">