ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل: گران نکرده‌ایم

| دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۳۶ ب.ظ | ۴ نظر

ITanalyze.ir - روز گذشته دو خبر از طرف شرکت ایرانسل ارسال شد که یکی از این اخبار مربوط به عدم افزایش تعرفه های این شرکت بود و خبر دیگر نیز به آغاز فعالیت های MTN در ایران باز می گشت.

این دو خبر را در حقیقت می توان نخستین اخبار ارسالی از سوی شرکت ایرانسل و ام تی ان دانست که به طور جداگانه ارسال شده اند.

در خبر اول که به امضای عدنان مصلایی رسیده آمده است "در پی انتشار اخبار مربوط به افزایش تعرفه ایرانسل از خبر 20:30 تلویزیون، شرکت ایرانسل طی اطلاعیه رسمی اعلام نمود:

1- تعرفه تلفن همراه ایرانسل 499 ریال به ازاء هر دقیقه می¬باشد و هیچگونه تغییری نکرده است.

2- در حال حاضر ایرانسل هیچگونه برنامه¬ای برای تغییر تعرفه فوق ندارد و هرگونه رخداد یا خبررسانی ایرانسل از طریق رادیو و تلویزیون و روزنامه های کثیرالانتشار کشور انجام می¬گیرد.

3- اوّلین سیم¬کارت ایرانسل در تاریخ 29/7/85 توزیع شده¬ است و صورتحساب حداقل یک ماه پس از این تاریخ صادر می¬شود و تاکنون هیچ صورتحسابی صادر نشده است."

اما خبر دوم مربوط به شروع فعالیت های بازرگانی MTN در ایران است که به امضای کاظم رهبر رسیده است در این خبر آمده" به دنبال خرید موفقیت آمیز 49 درصد از سهام ایران سل، گروه ام. تی. ان با خرسندی شروع فعالیت های بازرگانی خود در جمهوری اسلامی ایران را اعلام می دارد.

پوشش ایران سل ام تی ان در حال حاضر شامل تهران، مشهد و تبریز بوده و انتظار می رود در عرض دو هفته آینده کرج و ساری را نیز تحت پوشش این شبکه قرار گیرد. تا مارس 2007 گسترش این شبکه را در بیش از 70 شهر ایران شاهد خواهیم بود.

روز شنبه 21 اکتبر 2006، ایران سل ام تی ان تعداد 350000 سیم کارت را روانه بازار کرد و تا پایان دسامبر 2006 انتظار می رود یک میلیون مشترک به این شبکه بپیوندند.

بر خلاف خدمات موجود، مشترکین ایران سل ام تی ان به محض خرید سیم کارت بلافاصله به شبکه ارتباطات راه دور وصل و از مزایای آن بهره مند خواهند شد. بیش از 200 فروشگاه در تهران, تبریز و مشهد به عرضه محصول پرداخته اند و تا دسامبر 2006 شبکه توزیع به 7000 نقطه افزایش خواهد یافت.

رییس گروه ام تی ان و مدیر اجرایی آن فوتوما نلکو (Phuthuma Nhleko) می گوید: "گروه ام تی ان خرسند است که توانسته است خدمات شبکه ای موبایل با کیفیت به مردم ایران عرضه نماید. شاخص های اقتصادی پشتیبان ظرفیت بازار تلفن همراه در ایران بوده و ما اطمینان داریم تا پایان سال مالی جاری به اهداف مورد نظر خود در مورد افزایش مشترکین دست خواهیم یافت."

شروع فعالیت های ایران سل ام تی ان به دنبال انجام موفقیت آمیز مرحله آزمایشی صورت می گیرد که طی آن تمام سیستم ها به طور دقیق آزمایش و از آماده بودن شرایط برای راه اندازی کسب اطمینان گردید. کلیه مشترکین ایران سل ام تی ان از خدمات مشتری 24 ساعته در هفت روز هفته و نیز دسترسی به خدمات و محصولات مبتکرانه با تعرفه های بسیار رقابتی بهره مند خواهند بود.
در ادامه این خبر به ارایه جزییاتی از مشخصات شرکت ام تی ان پرداخته شده و آمده است.

شرکت ام. تی. ان یک گروه ارتباطات راه دور چند ملیتی است که در سال 1994 تاسیس گردید و در حال حاضر در 21 کشور افریقایی و خاورمیانه ای فعالیت دارد. گروه ام. تی. ان در بورس اوراق بهادار جی.اس.ئی (JSE) با کد سهام "MTN" ثبت گردیده است. از 30 ژوییه 2006 گروه ام.تی.ان تعداد 31 میلیون مشترک در شبکه عملیاتی خود شامل شبکه تازه ملحق شده Investment LLC داراست. گروه ام. تی. ان به دنبال خرید موفقیت آمیز 49 درصد از سهام ایران سل، فعالیت های بازرگانی خود در جمهوری اسلامی ایران را از 21 اکتبر شروع کرد.

گروه ام. تی. ان در کشور های زیر فعالیت دارد: بوتسوانا، کامرون، ساحل عاج، نیجریه، جمهوری کنگو (کنگو بازاویل) ، رواندا، افریقای جنوبی، سوازیلند، اوگاندا، و زامبیا. با تملک "اینوست کام" کشورهای زیر به حوزه عملیاتی گروه ام.تی.ان افزوده شده است: افغانستان، بنین، قبرس، غنا، گینه بیسائو، جمهوری گینه، لیبریا، سودان، سوریه و یمن."

  • ۸۵/۰۸/۰۸

نظرات  (۴)

سلام آیا سیم کارت ایران سل درشهرهای همجوارهم آنتن می دهد؟ ----------------------------------------------- اگر منظور شهرهای همجوار تهران است خیر و هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد موجود نیست.
وقتی از تلفن ثابت شهرستان به شماره ایرانسل زنگ میزنیم پیغام شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد شنیده میشه
آیا سیم کارت ایران سل در شهرستانها نیز جواب می دهد
با سلام می خواستم بپرسم از کی این سیم کارت وارد استان قم می شود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">