ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تامین اینترنت با کیفیت وظیفه دولت است

| جمعه, ۲۹ دی ۱۴۰۲، ۰۴:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حمایت‌های دولت در استفاده از اینترنت باید تشویقی باشد، گفت:مجلس هیچ نگرانی و منعی برای رشد خدمات دهی اینترنت در کشور را ندارد، فقط نکته قابل تامل حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های احتمالی فضای مجازی است.
علی یزدی خواه در گفت و گو با خانه ملت، در مورد بهره برداری از اینترنت و وعده مسئولان برای تقویت زیر ساخت‌ها، گفت: صنعت تولید بازی‌های یارانه‌ای در کل دنیا یکی از صنایع  پردرآمد محسوب می‌شود، دولت همواره در تلاش است تا کارآفرینان را حمایت و تشویق کند، حمایت از تولید کنندگان بازی‌های یارانه‌ای می‌تواند به اشتغالزایی ختم شوند و مانع از خروج ارز از کشور خواهد شد، از همه مهمتر باید توجه کنیم حمایت از تولید کنندگان بازی‌های یارانه‌ای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اینترنت پرسرعت یکی از ملزومات تولید بازی‌های یارانه‌ای است، افزود: تولیدکنندگان بازی‌های یارانه‌ای در کنار سخت افزارها نیازمند تقویت زیرساخت‌های همچون اینترنت هستند که این مسئله حمایت همه جانبه دولت را می‌طلبد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید تعرفه ترجیحی اینترنت را برای مشاغلی که سبک زندگی ایرانی-اسلامی را ترویج داده کاهش دهد، اظهار کرد: حمایت‌های دولت باید تشویقی باشد تا در کنار تقویت زیرساخت‌ها، زندگی ایرانی- اسلامی نیز رواج داده شود. حمایت از تولیدکنندگان داخلی بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند به تصاحب بازارهای خارجی ختم شود، یکی از صادرات عمده کشورهایی همچون هند، چین و کشورهای آسیای شرقی تولید بازی‌های رایانه‌ای است.

یزدی خواه با تاکید بر اینکه تنها بازی سازان نیازمند اینترنت پرسرعت نیستند بلکه سایر مشاغل هم بهره‌مندی از اینترنت با کیفیت را یک ضرورت می‌دانند، یادآور شد: متخصصان، پژوهشگران و بخشی از شبکه‌های اداری، مالی و خدماتی کشور وابسته به اینترنت با کیفیت هستند، در حال حاضر شرکت‌های خدماتی داخلی دیگر که مراودات جهانی همچون حمل بار به واسطه ایرلاین‌ها،کشتی و…. دارند نیز نیازمند دریافت خدمات با کیفیت در حوزه اینترنت هستند.

ا‌‌ین نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تامین اینترنت با کیفیت از وظایف دولت است، یادآور شد: وزیر ارتباطات جزء ورزای صاحب نظر در حوزه ارتباطات است، بی‌تردید راهکاری باید برای حل معضل کُندی سرعت و تعرفه مشترکین اینترنت داشته باشد، مجلس علاقمند است که دولت سیزدهم هر چه سریع‌تر این حوزه تقویت شود.

یزدی خواه در مورد اینکه بهره برداری از امکانات اینترنت نباید به عنوان حق مسلم برای شهروندی تبدیل شود، اظهار کرد: بهره برداری مناسب از اینترنت باید بابت سرگرمی، رشد علمی، آگاهی سیاسی و اجتماعی، بازی و سرگرمی و….. باشد و مجلس هیچ نگرانی و منعی برای رشد خدمات دهی اینترنت در کشور ندارد، تنها نکته قابل تامل اینجاست که کودکان و نوجوانان باید در برابر آسیب‌های احتمالی فضای مجازی محافظت شوند و همچنین برای ابعاد مختلف آسیب‌های فضای مجازی همچون رشد کانال‌های فساد اخلاقی، نشر قمار و یا شرکت‌های هرمی باید ملاحظاتی اندیشیده شود./

  • ۰۲/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">