ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبادل اطلاعات میان وزارت صنعت و گمرک برقرار شد

| دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت از برقراری تبادل اطلاعات ثبت سفارش میان وزارت صنعت و گمرک خبر داد.

علی رهبری در خصوص تبادل اطلاعات ثبت سفارش میان وزارت صنعت و گمرک، اظهار داشت: در تبادل اطلاعات میان سامانه‌ ثبت سفارش وزارت‌صنعت و گمرک جمهوری اسلامی اختلالاتی رخ داد که با همکاری طرفین مشکل در اواخر هفته گذشته برطرف شد و در حال حاضر هیچ مشکلی برای تبادل اطلاعات ثبت سفارش میان وزارت‌صنعت و گمرک جمهوری اسلامی وجود ندارد و روند عادی تبادل اطلاعات برقرار است.

ثبت سفارش مجوز اصلی واردات کالاهای مشخصی توسط یک بازرگان مشخص، به میزان مشخص و از یک گمرک ورودی مشخص است، در مجوز ثبت سفارش ارزش کالا و سایر مشخصات که نشان دهنده ماهیت کالا است، ثبت می‌شود.

سند ثبت سفارش، مبنای عملیات تخصیص و تامین ارز است و نظام ارزی کشور با محوریت بانک مرکزی از این سند برای مدیریت تقاضای ارز تجاری کشور استفاده می‏‌کند، همچنین مجوز ثبت سفارش، مبنای تشریفات گمرکی برای ورود کالا به کشور نیز محسوب می‌شود، اختلال به وجود آمده در تبادل اطلاعات سامانه‌های وزارت صنعت و گمرک که منجر به اختلال در تشریفات گمرکی و روند ترخیص کالا شده بود با همکاری دو دستگاه در اواخر هفته گذشته رفع شد.

به گزارش خبرگزاری صنایع، در پایان رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت‌صنعت پیرامون این مذاکرات، افزود: طبق مذاکرات انجام شده با مسئولان گمرک، در طول دوره اختلال گمرک با اختیارات قانونی خود برای ترخیص کالاهای سریع‏ الفساد اقدام نموده و در این خصوص مشکلی وجود نداشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">