ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترامپ از کدام شبکه‌های اجتماعی اخراج شد

| چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

یوتیوب جدیدترین شرکت فناوری است که حساب کاربری دونالد ترامپ را برای ترویج خشونت مسدود کرد. حال آنکه که قبل از آن انبوهی از شرکت ها از فیس بوک و توئیتر گرفته تا اپل ترامپ را تحریم کرده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یوتیوب اعلام کرد به دلیل انتشار ویدئوی مروج خشونت در کانال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آن را به مدت یک هفته یا بیشتر تعلیق کرده است. این درحالی است که پیش از یوتیوب شبکه‌های اجتماعی مختلف از فیس بوک و توئیتر گرفته تا توییچ حساب‌های کاربری رئیس جمهور آمریکا را حذف کرده‌اند.

در زیر فهرستی از شبکه‌های اجتماعی مهم آمده است که اقدام به تعلیق حساب کاربری ترامپ همزمان به ایام انتخابات آمریکا کرده‌اند:

 

*توئیتر

این شبکه اجتماعی موضع سرسختانه‌تری نسبت به بقیه شرکت‌های فناوری در مقابل ترامپ گرفت. هرچند پس از حمله به کنگره فقط به مدت ۲۴ ساعت حساب کاربری وی را تعلیق کرد اما پس از انتشار یک رشته توییت توسط او، حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا برای همیشه در توئیتر بسته شد.

 

*فیس بوک و اینستاگرام

فیس بوک و زیر مجموعه‌اش نیز پس از حمله به کنگره حساب‌های کاربری ترامپ را مسدود کردند اما مدت زمان ممنوعیت آنها بر خلاف توئیتر مشخص نیست. هرچند فیس بوک ابتدا اعلام کرد احتمالاً تعلیق حساب کاربری ترامپ تا پایان مدت زمان ریاست جمهوری او باقی می‌ماند. اما شریل سندبرگ یکی از مدیران فیس بوک روز گذشته اعلام کرد مدت این تعلیق مشخص نیست و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

 

*اسنپ چت و توییچ

این دو شبکه اجتماعی که یکی برای اشتراک گذاری عکس محبوب است و دیگری به علاقمندان بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد نیز حساب‌های کاربری رئیس جمهور آمریکا را مسدود کرده‌اند. توییچ در بیانیه‌ای برای وب سایت آکسیوس این اقدام را گامی ملزوم برای حفاظت از اجتماع و اجتناب از سوءاستفاده از پلتفرم برای ترویج خشونت دانست.

 

*شاپیفای

این پلتفرم آنلاین مخصوص فروشگاه‌های آنلاین است و پس از حمله طرفداران رئیس جمهور به کنگره به سرعت فروشگاه‌های آنلاین محصولات کمپین ترامپ و بنیاد او را از سرویس خارج کرد. این پلتفرم اعلام کرد دلیل حذف فروشگاه‌های آنلاین ترامپ نقض قوانین مربوط به ترویج یا پشتیبانی از سازمان، پلتفرم یا افرادی است که تهدید به اعمال خشونت می‌کنند.

 

*تیک تاک و پینترست

به نوشته نشریه ووکس پلتفرم‌های دیگر مانند پینترست و تیک تاک حساب کاربری ترامپ را مسدود نکرده‌اند، زیرا به نظر می‌رسد وی حساب کاربری در این دو پلتفرم ندارد. اما آنها گسترش هشتگ ها و محتوای مربوط به تبلیغ نظریه‌های توطئه رئیس جمهور آمریکا مانند «هشتگ دزدی را متوقف کنید» را محدود کرده‌اند.

از سوی دیگر تیک تاک نیز ویدئوهای سخنرانی ترامپ برای طرافدارانش را که آنها را به تظاهرات در پایتخت آمریکا فراخوانده بود، حذف کرد. هشتگ هایی مانند «تندباد در پایتخت» و «حزب وطن خواه» به نوتیفیکیشنی منتهی می‌شوند که درباره قوانین این شبکه است.

 

*حذف حامیان ترامپ در ردیت

از سوی دیگر وب سایت ردیت نیز یک گروه زیرمجموعه از طرفداران دونالد ترامپ به نام« r/DonaldTrump» را مسدود کرد زیرا به طور مداوم قوانین مربوط به خشونت را زیر پا گذاشته است.

 

*حذف سرور دونالد ترامپ در دیسکورد

از سوی دیگر پلتفرم دیسکورد نیز مبتنی بر چت های صوتی است سروری به نام «دونالد ترامپ» را مسدود کرد زیرا با یکی از اعضای فوت شده زیر مجموعه ردیت و همچنین انجمن «Donald.win» مرتبط بوده است.

 

*حذف پارلر از سوی سه شرکت فناوری

همچنین سه شرکت گوگل، اپل و آمازون اپلیکیشن پارلر را حذف کردند. این اپلیکیشن محلی برای تجمع طرفداران ترامپ بود و از آن برای برنامه ریزی حمله به کنگره استفاده شده بود.

 

*یوتیوپ

در این میان یوتیوب واکنش سهل گیرانه تری نسبت به ترامپ نشان داده بود. همین امر سبب شد گروه‌های حقوق بشری به آلفابت (شرکت مادر یوتیوب) هشدار دهند در صورت مسدود نکردن کانال دونالد ترامپ آن را تحریم کنند. یوتیوب با فاصله چند ساعت کانال ترامپ را مسدود کرد زیرا ویدئویی با محتوای خلاف قوانین پلتفرم به اشتراک گذاشته بود. یوتیوب این ویدئو را مروج خشونت دانست و به آن اخطار داد. در نتیجه این اخطار کانال ترامپ حداقل به یک مدت هفته یا بیشتر تعلیق شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">