ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییر لوگوی گوگل به افتخار علی‌عسگرزاده

| چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل لوگوی خود را به افتخار دانشمند ایرانی تغییر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، گوگل در روز سه‌شنبه به احترام لطفی علی‌عسگرزاده ریاضیدان، دانشمند کامپیوتر، مهندس برق و استاد ایرانی علوم رایانه در دانشگاه کالیفرنیا و همچنین مبدع نظریه منطق فازی و شاخه‌های متنوع آن، لوگوی خود را تغییر داد.

از پدری ایرانی (اردبیلی) و مادری روس در باکو در جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی متولد شد و تحصیلات اولیه خود را در باکو و تهران انجام داد.

تغییر لوگوی گوگل به افتخار دانشمند ایرانی

لطفی‌زاده با خلاقیت ذهنی خود نظریه‌های متعددی را در زمینه تخصصی خود ارائه کرد. در اوایل دهه ۱۹۶۰ متوجه شد که نقش انسان و مغز آن در دانش مهندسی سامانه‌ها لحاظ نشده‌است. در سال ۱۹۶۵ اثر پیشگامانه خود در زمینه مجموعه‌های فازی را در مقاله‌ای با عنوان «مجموعه‌های فازی» منتشر کرد که در آن با وارد کردن ارزش‌هایی مثل کوتاه و بلند در ریاضیات، متغیرهای فازی را معرفی کرد. او روش تازه‌ای برای بررسی عدم قطعیت ارائه کرد که شبیه تئوری احتمالات بود، اما عین آن نبود. در ۱۹۷۳ نظریه منطق فازی خود را طرح کرد.

گفته می‌شود نوآوری‌های این دانشمند ایرانی، امکان‌پذیری یک پارادایم تازه در هوش مصنوعی را تبیین، و رئوس کلی آن را ترسیم کرده‌است. لطفی علی‌عسگرزاده در سال ۲۰۱۷ درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

  • ۰۰/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">