ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حضور بخش خصوصی IT در اتاق تهران

| سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۸۵، ۰۴:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت‌ها و اصناف فعال در حوزه فناوری اطلاعات بخش خصوصی قصد دارند با معرفی یک نماینده حضور فعالی در انتخابات اتاق بازرگانی تهران داشته باشند.

به گزارش «جهان‌صنعت»، باقر بحری، رییس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در حاشیه نشستی خبری که به منظور قدردانی از دست‌اندرکاران شرکت آواژنگ سیستم برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات قصد دارد تا در انتخابات سال‌جاری اتاق بازرگانی تهران و برای نخستین‌بار با معرفی یک نماینده حضور فعالی داشته باشد.

وی گفت: طی سال‌های گذشته هیچ نماینده‌ای از بخش خصوصی در اتاق‌های بازرگانی که حکم مجلس برای بخش خصوصی و آینده کاری ایشان دارد، حضور نداشته است به همین منظور شرکت‌های فناوری اطلاعات حاضر در صنف، کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کرده و سعی دارند نماینده‌ای در این اتاق داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آواژنگ سیستم در ادامه با اشاره به اینکه صنف IT طی سال گذشته به نوعی در عرصه تصمیم‌گیری‌های اتاق‌های بازرگانی مظلوم واقع شده، گفت: اتاق تهران هر چهار سال یکبار اقدام به برگزاری انتخابات می‌کند و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز کاندیدای خود برای حضور در این انتخابات را شناسایی کرده است.

وی درخصوص تعداد شرکت‌های IT دارای حق رای در اتاق تهران گفت: در حال حاضر قریب به یک‌هزار و 500 تن از فعالان صنف فناوری اطلاعات امکان حضور در این انتخابات را دارند که با توجه به جایگاه و نقش اتاق از کلیه همکاران دعوت می‌شود حضور فعالی در این عرصه داشته باشند.

بحری با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌ها در انتخابات اتاق‌های بازرگانی گفت: اتاق‌های بازرگانی در بسیاری از مراکزی که به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درخصوص نحوه فعالیت‌های بخش خصوصی نقش دارند یک نماینده دارد و از آنجا که بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها نقش آشکار و مستقیمی بر سرنوشت کاری بسیاری از شرکت‌های IT داشته و از طرفی نیز این شرکت‌ها نماینده‌ای در این حوزه نداشتند از این جهت بسیاری از فعالان IT به این نتیجه رسیده‌اند که باید نقش فعالانه و جدی در این مورد داشته باشند تا به این ترتیب در فرآیند تصمیم‌گیری‌هایی که تاثیر بسزایی در آینده کاری ایشان دارد، مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل آواژنگ سیستم ادامه داد: از سوی دیگر اتاق‌های بازرگانی ارتباطات برون‌مرزی سیار گسترده‌ای نیز با اتاق‌های سایر کشورهای دنیا دارد که فرصت‌های مغتنمی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: این در حالی است که در گذشته صنف IT به شکل مناسب حافظ منافعی در برقراری ارتباطات برون‌مرزی که برای بسیاری از شرکت‌ها از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده، نداشته است.

لازم به ذکر است، انتخابات اتاق بازرگانی تهران دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در ادامه نشست شرکت آواژنگ که با حضور نمایندگان رسانه‌ها و مدیران این شرکت برگزار شد، سیاست‌ها و برنامه‌های این شرکت در سال آینده برای حاضران تشریح شده و در ادامه نیز از فعالان قدردانی شد.

  • ۸۵/۱۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">