ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله سایبری به دانشگاه آزاد تایید شد

| يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد از حمله سایبری به سامانه‌های آموزش مجازی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد پس از برگزاری مراسم یادبود شهید سلیمانی خبر داد.

عزیز نجف پور آقابیگلو در گفتگو با خبرنگار مهر از حمله سایبری به سامانه‌های آموزش مجازی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: هفته گذشته برنامه‌ای با عنوان «سلیمانی؛ قهرمان صلح و همزیستی ادیان» برگزار شد که در این نشست از چهره‌های مختلف شیعه، سنی و مسیحی منطقه دعوت‌شده بود و همه این افراد در طول سخنرانی خود به هویت صلح و دوستی مکتب سلیمانی تاکید و اشاره داشتند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات کسب شده، دو نفر از اعضای نشست مورد تهدید رسانه‌ای و جانی قرار گرفته بودند تا از شرکت در نشست خودداری کنند و در نهایت یکی از سخنرانان نیز به دلیل فشارها از حضور در برنامه منصرف می‌شود ولی افراد دیگر در برنامه حاضر شده و به ایراد سخنرانی پرداختند.

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که فردای برگزاری جلسه، سامانه‌های آموزش مجازی واحد الکترونیکی «وادانا»، که بزرگ‌ترین سامانه آموزش مجازی کشور است، دچار اختلال شد، گفت: تیم فنی با بررسی اختلال متوجه شد که یکی از سرورهایی که سرویس‌های بین‌المللی روی آن قرار دارد به شدت مورد حمله قرار گرفته اما هیچ آسیبی به زیرساخت‌های واحد وارد نشد و تنها بعد از یک ساعت، سامانه‌های آموزشی به حالت عادی برگشت.

نجف پور بیان کرد: همزمانی برگزاری برنامه یادبود شهید سلیمانی و حمله سایبری، این شائبه را تقویت می‌کند که حضور سخنرانان بین‌المللی و صحبت از حضور شهید سلیمانی در جبهه مقاومت، دلیل اصلی این حمله بوده است.

وی همچنین از ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به آدرس پست الکترونیکی خود در مقام رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: این نشان می‌دهد که دشمنان حتی از نام و یاد چهره‌های مقاومت هم واهمه دارند و می‌ترسند که شخصیت‌های مذاهب و ادیان مختلف منطقه حول مکتب شهید سلیمانی دور هم جمع شوند و گفتگو کنند.

رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد ضمن بیان این مطلب که نظام سلطه از طریق فضای مجازی و به طور خاص از طریق پلتفرم‌های مختلف اقدام به توسعه تسلط خود بر ملت‌ها می‌کند، خاطرنشان کرد: ما برای حفظ استقلالمان چاره‌ای جز تقویت و توسعه حکمرانی فضای مجازی خودمان نداریم و حتماً این فرآیند نیازمند توسعه پلت‌فرم‌های بومی است.

  • ۹۹/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">