ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمایندگان کنگره آمریکا روز گذشته فیس بوک را مورد هجمه انتقادات خود قرار داده و گفتند این شرکت سابقه بسیار بدی در حفاظت از اطلاعات شخصی افراد داشته و چگونه باید مردم پول خود را به شرکت بدهند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، نمایندگان کنگره آمریکا معتقدند سابقه فیس‌بوک در سوء استفاده از اعتماد عمومی و اطلاعات شخصی کاربران بسیار بد است.

آنها می‌گویند با این سابقه چگونه باید مردم پول خود را در اختیار فیس‌بوک قرار دهند. 

نمایندگان کنگره آمریکا می‌گویند فیس بوک تخلفات زیادی داشته و در بسیاری موارد قانون را زیر پا گذاشته است.

در واقع فیس بوک روز گذشته و در حالی که نماینده این شرکت برای برگزاری استماع به کنگره رفته بود از سوی نمایندگان آمریکایی به شدت به دلیل روی آوردن به سمت انتشار ارز مجازی مورد انتقاد قرار گرفت.

دیوید مارکوس یکی از مقامات ارشد فیس بوک تلاش کرد تا در جلسه استماع از طرح فیس بوک برای انتشار ارز مجازی "لیبرا" دفاع کند.

وی در حالی که تاکید کرد بدون تائیدیه‌های قانونی فیس‌بوک به سمت انتشار ارز مجازی نخواهد رفت،‌ نسبت به هر گونه جلوگیری از انتشار این ارز هشدار داد.

وی گفت:‌ اگر کشور ما نتواند در زمینه ارزهای مجازی ابتکار عمل را در دست بگیرد ما به زودی شاهد ارزهای مجازی خواهیم بود که توسط دیگران کنترل می‌شود. که ارزش‌های آنها متفاوت از ارزش‌های ما خواهد بود.

منتقدین انتشار ارز مجازی لیبرا می‌گویند: فیس بوک بدون در نظر گرفتن رویکردهای سیاسی بسیار فراتر رفته و این در حالی است که به دلیل نقض قوانین اطلاعات شخصی همچنان مرکز توجهات است.

البته این فقط آمریکا نیست که مخالف انتشار ارز مجازی توسط فیس بوک است چرا که روز گذشته اولاف شولتز،‌وزیر اقتصاد آلمان، نیز نسبت به هر گونه انتشار ارز مجازی توسط فیس بوک هشدار داد و اعلام کرد ارزها نباید در دست شرکت‌های خصوصی باشند. 

نمایندگان کنگره آمریکا همچنین موضوعات مربوط به نقض قوانین توسط شرکت‌های بزرگ فناوری را مورد بررسی قرار دادند که فیس بوک دوباره در این زمینه یکی از نقاط توجه بود.

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا گفت: کدام شبکه مجازی بزرگترین پلت‌فرم جهان از نظر تعداد کاربران را دارد؟ 

نماینده فیس بوک در این باره گفت: نمی‌داند کدام شبکه اجتماعی از نظر تعداد کابران رتبه اول را دارد اما این شرکت 2.7 میلیارد نفر کاربر دارد. 

جو نگاز، نماینده دموکرات، در ادامه پرسید آیا  می‌دانید سومین شرکت بزرگ شبکه اجتماعی واتساپ است و چهارمین شبکه فیس بوک مسنجر بوده و ششمین شبکه بزرگ از نظر تعداد کاربران فعال اینستاگرام محسوب می‌شود؟ 

نگاز می‌گوید وقتی یک شرکت 4 تا از 6 شبکه بزرگ مجازی جهان را در اختیار دارد این مسئله به انحصار و حداقل انحصار قدرت منجر می‌شود.

مشکل نمایندگان کنگره با فیس بوک به اینجا ختم نمی‌شود چرا که سه نفر از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال به دلیل مصالحه 5 میلیارد دلاری با فیس بوک به خاطر سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد انتقاد کرده و اعلام کردند که این جریمه کافی نیست.

فیس‌بوک مدت‌هاست که اعلام کرده قصد دارد تا ارز مجازی به نام لیبرا را منتشر کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز گفته است تا فیس بوک در اینباره تعهدات لازم را ندهد مجوزی برای انتشار این ارز صادر نخواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">