ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتا پایتخت، از دستگیری متهمی که با دسترسی به حساب بانکی شهروندی وجوه او را سرقت کرده بود خبر داد و گفت: متهم با پولشویی، وجوه سرقتی را از چرخه بانک خارج می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ تورج کاظمی، اظهار کرد: یازدهم آبان ماه امسال خانمی ۲۶ ساله با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال برای خرید جهیزیه ام در حساب بانکی ام جمع آوری کرده بودم و گاه گاهی با کارت بانکی ام خریدهای اینترنتی انجام می‌دادم. متأسفانه پیامک حسابم را فعال نکرده بودم و از تراکنش‌های آن بی اطلاع بودم. در خرید آخر متوجه خالی شدن حسابم شدم در حالی که مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال در آن کارت موجودی داشتم.

وی گفت: شاکی ادامه داد، با مراجعه به بانک متوجه شدم در فاصله زمانی هشتم آبان ماه تا یازدهم آبان طی سه روز در ۱۲ مرحله مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است. چون کارت عابر بانکم نزد خودم است و اطلاعات کارتم را در اختیار کسی قرار ندادم به هیچ کس مظنون نیستم و کاملاً مبهوت و حیران ماندم که چه کسی و چگونه به حساب من دسترسی پیدا کرده و وجوه حساب بانکی ام را برداشت کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان پرونده در دستور کار مهندسان فتا قرار گرفت و مأموران در تجسس‌ها پلیسی و با رد زنی‌های فنی دریافتند متهم مردی ۳۲ ساله و ساکن تهران می‌باشد و در حوالی خیابان سمیه سکونت دارد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه بیان کرد: با دستور قضائی متهم در بیست و سوم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای ادامه تحقیقات پلیسی انتقال یافت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در ابتدای تحقیقات پلیسی منکر سرقت شده بود، گفت: متهم که چاره جز به اعتراف نداشت به صراحت به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را از این کار کسب منفعت مالی اعلام کرد.

وی گفت: متهم در ادامه اعترافات خود اظهار کرد: با ساخت درگاه جعلی بانکی، در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شارژ ارزان قیمت می‌کردم و کاربرانی که متقاضی دریافت خدمات می‌شدند به درگاه جعلی بانک از قبل طراحی شده هدایت می‌کردم و به محض وارد شدن اطلاعات کارت بانکی، اطلاعات بانکی را سرقت و با آن در یک آیدی تلگرامی ارز دیجیتال خرید می‌کردم. و بدین ترتیب با پولشویی و خریدهای اینترنتی وجوه شاکی را از چرخه بانک خارج کرده ام.

کاظمی اضافه کرد: با اعتراف صریح متهم و تکمیل پرونده تحقیقاتی، متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان گفت: مراقب خدمات رایگان و ارزان قیمت در فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی باشید چرا که اینگونه موارد دامی آسان برای جلب کاربران اینترنتی است.

  • ۹۸/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">