ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پلیس فتا لرستان از دستگیری کلاهبردار تحت عنوان آگهی رهن منزل مسکونی در سایت دیوار با هوشیاری و تلاش کارشناسان این پلیس خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین سپهوند ظهر امروز یکشنبه در گفت و‬ گو‬ با‬ رسانه ها، اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام ‏شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی رهن منزل مسکونی در ‏سایت دیوار که در نهایت منجر به کلاهبرداری از آنها شده است، پیگیری موضوع در دستور کار مأمورین ‏پلیس فتا لرستان قرار گرفت.‏

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد قربانیان با مشاهده آگهی رهن منزل با قیمتی بسیار مناسب و پایین‌تر از قیمت منازل هم رده، ضمن قرار ملاقات حضوری با متهم مبالغی را به عنوان بیعانه و یا مبلغ کامل رهن به ایشان پرداخت کرده که متأسفانه ایشان پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخگوی تماس‌های آنها نبوده و تلفن همراه خود را خاموش کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان، ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده متهم را در خرم آباد شناسایی و دستگیر کرده و در اختیار مقام قضائی قرار دادند.

سرگرد حسین سپهوند، تصریح کرد: این فرد با انجام قرار حضوری با قربانیان و نشان دادن منزلی که متعلق به ایشان نبوده، آنها را فریب داده و در مجموع مبالغی بالغ بر هشت میلیارد ریال را از آنها به عنوان بیعانه دریافت کرده است.

وی بیان داشت: متهم آقایی ۲۹ ساله بوده که با سوءاستفاده از اعتماد کاربران و درج آگهی‌های دروغین در بستر سایت دیوار، اقدام به کلاهبرداری از هشت نفر کرده است.

رئیس پلیس فتا لرستان از عموم شهروندان خواست که برای اجاره و رهن منزل حتماً از املاک‌های رسمی در سطح شهر اقدام و حتی اگر منزلی را در بستر اینترنت جستجو و پسند کردند، حتماً برای ثبت معامله به بنگاه و دفترهای رسمی دارای مجوز مراجعه تا ضمن بررسی مدارک منزل و هویت فرد توسط کارشناسان مربوطه قبل از واریز وجه اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ سپهوند، عنوان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و ثبت مشکل در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

  • ۰۳/۰۳/۲۷

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">