ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رایانه ملی یک ماه دیگر به بازار می‌آید

| چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۸۴، ۰۸:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

سعید کریمی ـ کامپیوتر ملی با نام تجاری «کلونایزر» پنج زبان مختلف شامل انگلیسی، فارسی، عربی، روسی و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند.

مهام سامان‌پژوه معاون پروژه کلونایزر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: کلونایزر شامل تمامی سخت‌افزارهای موردنیاز کاربران از جمله، پرینتر، اسکنر، دوربین‌ دیجیتال، تلویزیون، رادیو و شبکه بی‌سیم است و از لحاظ نرم‌افزاری شامل نرم‌افزارهای کاربردی است که نیاز کاربران را برای ارتباط با سخت‌افزارهای موجود در این دستگاه مرتفع می‌سازد.

وی مدعی شد: کلونایزر نخستین دستگاه همه‌کاره دنیا است که تا یک ماه دیگر وارد بازار می‌شود.

سامان‌پژوه در خصوص دیگر امکانات این دستگاه گفت: ضبط برنامه‌های تلویزیونی، اجرای تمام واسطه‌های گرافیکی به زبان کاربر، اجرای تمام نرم‌افزارها با فرامین صوتی و همچنین تبدیل متن‌های گرافیکی به متن‌های قابل ویرایش از جمله دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌باشد.

وی افزود: فاز اولیه اجرای این پروژه که تا یک ماه آینده به بازار عرضه می شود در کشور ایرلند در حال اجرا است و ظرف شش ماه آینده تولید قطعاتی از قبیل مودم، پرینتر، اسکنر و دوربین دیجیتال در داخل کشور آغاز خواهد شد.

وی در خصوص علت انتخاب نام غیرایرانی بر روی این دستگاه گفت: این دستگاه در ابتدا در ایرلند طراحی و کارهای اصلی آن انجام شد و در آنجا نیز به آن نام ثبت شده است به همین دلیل ترجیح داده شد که نام آن تغییر داده نشود.

وی خاطرنشان کرد: وزن این کامپیوتر 7 کیلوگرم است و تمام اجزای آن در یک کیف قرار گرفته و قابلیت جابه‌جایی دارد.

  • ۸۴/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">