ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که فعالیت سایت های املاک اگر به ریشه اصلی مشاوران املاک متصل باشند، به نفع مردم است، گفت: با یکی از بانک های داخل به توافق رسیده ایم تا با یک راهکاری از خروج ارز بابت خرید املاک در ترکیه جلوگیری به عمل آید.

به گزارش تسنیم، مصطفی قلی خسروی در نشست خبری حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه املاک و مستغلات با اشاره به فروش واحدهای مسکونی در این نمایشگاه با 8 تا 10 درصد زیر قیمت اظهار کرد: در حوزه بازار مسکن نمی توانیم با فناوری مقابله کنیم و بلکه باید با آن همراه شویم. 

وی با بیان این که با سایت هایی که از ریشه مشاوران املاک نباشند، برخورد می کنیم، افزود: در کل سایت  های مسکن نباید مرجع قیمت گذاری باشند.مرجع مشاوران املاک برای قیمت گذاری هستند، مردم برای قیمت ها نباید به سایت های فروش مسکن استناد کنند چراکه بعضا قیمت های نجومی را درج می کنند. 

وی با تاکیدبر این که برخی از سایت های مسکن امنیت را از بین برده اند، تصریح کرد: بنگاه های املاک مهم ترین نقش را در امنیت معاملات مسکن ایفا می کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، گفت: اگر سایت های املاک به ریشه اصلی مشاوران متصل باشند هم مردم، هم مشاوران  وهم سایت های املاک سود می برند. نرم افزارها و برنامه های موجود خوب است اما به این شرط که با مشاوران املاک همگام باشند. 

خسروی خواستار مشارکت مشاوران املاک در حوزه آی تی سایت های ا ملاک شد و افزود: بالاترین سایت های آی تی در هند است و با این حال مشاران املاک نقش اصلی را در بازار مسکن بر عهده دارند. هرگز نمی توانیم با قویترین ابزارهای اینترنتی دو نفر (فروشنده و خریدار) را به هم برسانیم و در مشاور املاک به عنوان دلال نقش مهمی را ایفا می کند.

وی درباره آینده کوتاه مدت بازار مسکن نیز گفت: 4 مولفه اصلی بورس، طلا، حامل انرژی و ارز روی قیمت مسکن تاثیرگذار هستند، هم اکنون با توجه به کاهش شدید قدرت خرید مردم هیچ جهشی قیمت مسکن در کشور نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: سایت های املاک زیرنظر بنگاه های املاک نیستند که بر آنها نظارت داشته باشیم. این سایت ها باید خودشان را با ما همگام کنند در غیر اینصورت زیان می بینند. 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: با یک هلدینگ از بانک های داخلی کشور مذاکراتی انجام داده ایم که بر اساس آن زمانیکه ایرانی ها می خواهند در ترکیه ملکی را خریداری کنند مبالغ خود را به این بانک واریز کرده و بانک نیز به جای خروج ارز، مصالح ساختمانی تولید داخل را به ترکیه صادر می کند.

رضا اربابیان فعال بازار مسکن نیز در این نشست اظهار کرد: ارتباط بین سایت های املاک با مشاوران باعث ایجاد شفافیت در بازار مسکن می شود. هم اکنون 1500 فروشگاه مجازی املاک در کشور داریم که دارای تجربه کاری خوبی هستند.

وی با بیان این که قراردادهای خرید و فروش مسکن در بنگاه های املاک امضا می شود، تصریح کرد: سایت های مجاز املاک واسطه بین مردم و مشاوران املاک هستند.

وی با اشاره به این که در حوزه املاک  مستغلات فروشگاه هایی را راه اندازی کرده ایم، گفت: این فروشگاه ها خدمات جامعی را به مشتریان ارائه می دهند.

آمار متفاوت بانک مرکزی با وزارت راه درباره گرانی مسکن

میلاد بازدار فعال بازار مسکن نیز در این نشست، گفت: پیش بینی می کنیم افزایش قیمت مسکن در سال آینده نداشته باشیم و  بازار خرید و فروش در رکود به سر خواهد برد. بازار اجابه فعال خواهد بود و فکر می کنم رشد قیمتی بالایی نسبت به امسال را تجربه کند.

وی بیان کرد: مردم از سایت های املاک مسکن استقبال خوبی داشته اند و توانسته ایم خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">