ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامسونگ برنده جنجال ویروس کرونا در چین

| سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت‌های رقیب در تولید سخت‌افزارهای هوشمند نظیر اپل با مشکل تأخیر در بازگرداندن خط تولید به شرایط عادی هستند و شرکت سامسونگ کره که به جای چین در ویتنام سرمایه‌گذاری کرده بزرگ‌ترین برنده این ماجرا بوده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت سامسونگ کره جنوبی احتمالا یکی از برندگان شروع ویروس کرونا در چین است؛ چراکه در حالی که رقبای این شرکت کره‌ای نظیر اپل که کارخانه‌های بزرگی در چین دارند درگیر بازگرداندن خطوط تولید به شرایط عادی هستند، شرکت سامسونگ به طور تقریبا طبیعی در حال انجام فعالیت‌های خود است.

شرکت سامسونگ به جای اینکه بخش قابل توجهی از تولید خود را مثل اپل در چین متمرکز کند، در ویتنام سرمایه‌گذاری کرده و نیمی از گوشی‌های هوشمند خود را در این کشور تولید می‌کند.

شیوع ویروس کرونا برخلاف آنکه بر فعالیت‌ شرکت‌های رقیب مانند اپل به شدت اثرگذار بوده، در ویتنام خیلی سروصدا به پا نکرده و تأثیر محدودی را بر فعالیت شرکت سامسونگ داشته است. 

اپل اخیرا اعلام کرده است که نخواهد توانست به هدف‌گذاری تعیین‌شده برای شناسایی درآمد در ماه مارس دست یابد که دلیل اصلی آن تأثیر شیوع ویروس کرونا هم بر فروش محصولات و هم بر تولید آنها در چین است.

بخش قابل توجهی از گوشی‌های اپل در چین تولید می‌شوند.

شرکت شیائومی چین هم که یکی دیگر از رقبای شرکت سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند تفن‌های همراه است هفته پیش اعلام کرد که شیوع کرونا در فروش محصولات این شرکت در ماه مارس کاهش خواهد یافت. 

علی‌رغم آنکه شرکت هوآوی چین به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای سامسونگ هنوز درباره مشکلات تولید در چین گزارشی ارائه نداده، اما کارشناسان سامسونگ می‌گویند با توجه به وابستگی هوآوی به بازار چین، این شرکت تأثیرات منفی شیوع ویروس را تجربه خواهد کرد.

بسیاری از شرکت‌های خارجی و شرکت‌های چینی روند بازگرداندن خطوط تولید به شرایط عادی را آغاز کردند، اما کمبود کارگر ناشی از محدودیت‌های کنونی در چین شرایط را برای آنها سخت کرده است.

یک منبع آگاه که در چرخه تأمین قطعا سامسونگ قرار دارد می‌گوید: شرایط این شرکت کره‌ای نسبت به رقبا نظیر اپل و هوآوی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، بهتر است. ما خوشحالیم که توانسته‌ایم از این خطر دور بمانیم.

  • ۹۸/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">